Nu prea mai sunt bloguri

Tendința către video este clară, însă blogurile își au rolul lor. În general oferă mai multă informație și mult mai structurată față de video.

Totuși, tot mai puțini mai scriu și tot mai puțini mai scriu des. Asta pentru că un blog necesită timp iar bani nu prea generează.

Sunt foarte puțini care trăiesc din blog și fac asta ca pe un job, cei mai mulți o fac din pasiune. Iar când pasiunea începe să mănânce timp, în general oamenii își recalibrează timpii.

Făcusem o lista cu bloguri din Iași , foarte puține iar majoritatea sunt semi-active.

Apoi, m-am uitat pe centralizatorul 10Știri, vedem și aici destul de puține bloguri. Dar nu numărul lor este important ci frecvența.

Dacă vă uitați, în paranteză sunt articolele publicate în ultimele 30 de zile (nu sunt sigur că le preia pe toate).

Conform acelei liste, sunt pe locul 5 ca frecvență de publicare, sunt practic între bloggerii vechi și activi.

Toți cei din fața mea au venituri din blog, eu nu știu dacă să trec la venituri. Ceva bani mai fac și eu dar e departe de a spune că încasez ceva ce poate fi numit constant.

Blogurile încă sunt principalele surse folosite în optimizări SEO și sprijin pentru afaceri noi online, video nici nu are cum.

Video e un hit&run, e mai mult de branding dar și ăla, de moment dacă nu ai bugete mari să ții clipuri dese pe influenceri.

În plus, pe un blog dacă s-a publicat odată ceva despre afacerea ta, acolo rămâne și peste ani iar dacă articolul este scris bine, s-ar putea să îți aducă și un trafic constant, nu doar sprijin în motoarele de căutare.

O parte din vină o au și agențiile. În primul rând s-au înmulțit enorm, cred că sunt mai multe agenții decât bloguri 🙂

Ba mai mult, în ultimile 2 luni am primit comentarii pe blog de la tot felul de agenții, încearcă să își ridice site-urile – funny nu?

Păi, cam ce să zică un client când tu agenție îi ceri bani să îi publici advertoriale pe diverse bloguri, dar tu pentru notorietatea ta faci spam pe unde apuci? De ce nu ar face și clientul la fel?

Apoi, nimeni nu urmărește cifrele care contează ci alea sintetice. Sunt mai impotanți unicii vs vizitele pentru ei, deși eu consider că este invers.

Vizitele peste unici înseamnă că respectivul blog are o comunitate care tot revine. Și sunt mai impotanți followerșii de pe sociale decât interacțiunea.

Am văzut conturi cu zeci de mii de urmăritor care abia strând 2 like și 10 views, păi, tu care plătești să te posteze, ce vrei? Nu vrei ca tot mai mulți să îți vadă afacerea?

Probabil blogurile trăiesc acum ce a trăit presa print, a trecut pe online. Sunt convins că nu vor dispărea toate blogurile, dar vor rămâne doar ele constante!

16 comentarii la „Nu prea mai sunt bloguri”

    • De apărut, apar mereu, dar cât rezistă? Prin 2009 – 2010 era aproape o modă, apăreau multe, se făceau comunități.
      Bloggerii noi dacă nu sunt descoperiți și citiți, dispar și ei

      Răspunde
    • Pauze lungi am avut si eu, am renuntat si la anumite domenii 🙂

      Tin mine ca facusem campania Pro Bun simt pe toate blogurile, gasisem o arhiva…aderase la ea vreo 40 de bloguri si au preluat mesajul si bannerul. erau multi, tot atunci Blogatu a inceput sa prosteasca bloggerii mici, o face si acum 🙂 Dar asta intr-un alt articol, ca merita articol dedicat la ce marlanii face.

      Răspunde
      • pot sa zic ca si eu sunt putin prostit, ii facusem un cont de autor sa publice ceva advertoriale tin minte ca pe ultimele 15-20 nu am vazut banii niciodata, nu era mare suma dar totusi.. pacat, candva chiar il citeam cu drag acum el e extra plin de reclame

        Răspunde
        • Am crezut ca am scris de el aici dar se pare ca mi-ai citit comentariul de la zoso ?

          Nu a avut niciodata calitate, Inca de la inceput a facut linkbuilding nesimtit pe spatele celor noi. Apoi punea pe cei noi sa scrie pentru el (face si acum la fel).

          Răspunde
  1. Salut
    In dreapta numarului de articole am pus un link catre statistica articolelor publicate, distributia pe zile, saptamani, luni.
    Articolele sunt preluate doar din fluxul RSS cel putin o data pe zi. Blogurile cu frecventa mai mare a articolelor sunt accesate mai des.

    Răspunde
  2. Multi traiesc cu impresia ca , se vor imbogati din continut video dar treaba nu este chiar asa de roz pentru ca , sunt putini care stiu sa faca continut propriu si original

    Cei care nu au continut propriu si original pe partea video au multe probleme cu drepturiile de autor , le sunt sterse clipuriile si uneori mai sunt dati si in judecata pentru ca se folosesc de imagini , poze , filmulete si melodii care nu le apartin

    Răspunde
    • Din acest motiv eu folosesc melodii recomandate de platforme, asa stiu ca nu am probleme. Am avut si eu clipuri puse pe mute, nu am urcat melodie dar am inregistrat ceva si se auzea la radio.

      Răspunde
  3. E adevărat că sunt tot mai puține bloguri…mulți migrează către platformele de socializare sau spre conținutul video.

    Însă blogurile nu vor dispărea niciodată…momentan este o selecție naturală ?

    Răspunde
    • Catre Video pot intelege, acolo s-au mutat bugetele.

      Catre Facebook sau altii (text) nu ii pot intelege. Oricand un algorithm nasol iti poate inchide conturile.

      Eu am avut suspendare 30 de zile doar pentru ca am scris intr-un comentariu „Ungaria”.

      In alea 30 de zile nu puteam accesa nimic, pagina, profil, grupuri…nimic.

      Daca aveam un business, eram PA!

      Răspunde
  4. Există Facebook… mie cel puțin prin 2010 așa mi s-a întâmplat… era mai la îndemână să scriu pe Facebook în loc să scriu pe blogul personal…

    Răspunde
  5. Initial am trecut de la presa scrisa la cea TV. De la cea TV, in aceste momente, tendinta este catre internet. AI-urile astea influenteaza mult traficul din pacate insa cei care vor scrie din pasiune nu pot fi inlaturati nici macar de inteligenta artificiala.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.