După ce am scris că FERNWEH No 5 Boutique Hotel MAMAIA Nord este o țeapă, am primit un email de la ei prin care practic mă amenință și vor niște bani de la mine.
Trebuia să fac articolul detaliat din prima, dar nu este o problemă, îl fac acum și pun și toate datele disponibile, în timp ce scriu, colega vorbea cu un alt păgubit, i-am zis să îmi trimită pe email tot ce are.
Emailul lor (click pe poză)
Bun, să reiau filmul pentru a fi totul într-un singur articol. Deci, o colegă a rezervat pe Booking un concediu la această unitate. Nefiind obișnuită cu booking, nu prea a știut la ce să fie atentă.
Locația era nouă, avea 5 recenzii de 10, toate date în Decembrie – Ianuarie 2023-2024. În anunț scria că nu se percepe avans și se achită la locație. Doar că „unitatea” a sunat clientul și a solicitat plata „serviciilor”.
Aici trebuia să fie primul semn, dacă scria că se plătește la proprietate, nu trebuia plătit nimic înainte de a ajunge acolo. Ca ea au fost și alții, pe facebook sunt mai mulți care se plâng că au fost păcăliți.
Prima poză nu este a colegei mele ci a altei persoane, „rezervarea” ei încă este pe „rol”
Pentru că mai multe persoane s-au plâns, s-a luat legătura cu cineva din Constanța și a mers direct la locația indicată, adica la Hotel Kryona.
Hotelul Kryona (cică ăștia ar functiona în interiorul lor) este închis de peste 2 ani, asta spun oamenii de acolo.
Pe gard are și un anunț de vânzare, așa că am sunat la acel număr, mi-am zis „Bă, poate e de vânzare dar încă funcționează ceva în el”.
Evident că domnul care a răspuns la acel număr mi-a confirmat ce se știa deja, hotelul este închis și nici nu se desfășoară activități în incinta unității.
Între timp mi-au confirmat mai multe persoane care au mers la locație că domnul respectiv este chiar patronul clădirii și nu știe nimic de niciun FERNWEH.
După înregistrarea mai multor reclamații la poliție și la booking, proprietatea a fost scoasă de pe Booking, însă continuă să facă rezervări prin site-ul propriu, alte site-uri obscure de rezervări, însă apare și pe Airbnb.
Evident că cel care se ocupă de proprietate este nou pe platformă, promovează doar locația asta și nu sunt disponibile prea multe informații.
Ce este deranjant totuși e că a fost scoasă destul de greu, abia după ce s-a trimis plângerea de la poliție, deși înțeleg că la poliția locală există mai multe plângeri. Dar poate respectivii nu au fost „agățați” prin booking ci prin alte metode.
Nu am vrut să urc aici și facturile păgubiților, dar dacă ne uităm la CUI-ul firmei, este înființată în 2023 februarie, locată în București și 0 angajați.
Ținând cont că în niciun grup de facebook nu am găsit măcar un om care să fi fost cazat vreodată la această proprietate, clădire închisă de ani de zile, tragem concluzii?
Trist este că pe grupurile de facebook se șterg comentariile, astfel e greu de găsit informații relevante despre ei. Înțeleg că unii au fost deja abordați de „hotelier” și amenințați.
Update 1 : Clienta a primit mesaj prin platforma booking cum că „hotelul” i-a înregistrat cererea de anulare a rezervării, însă nu a solicitat asta, chiar booking i-a sugerat să nu anuleze nimic până nu finalizează ei verificările.
Update 2 : Am găsit unitatea listată și pe o agenție din Iași, agenție care a trimis deja o ofertă către client. Le-am dat un email să îi întreb cum au făcut verficarea unității.
În acest timp îmi scriu mai mulți pe email și facebook, o doamnă îmi confirmă și ea că a trimis pe cineva la locație. Acolo au constatat ce am scris și eu : este de vânzare, este închis iar vecinii spun că nu sunt primii păgubiți.
Update 3: Am mai primit de la 3 persoane informații și dovada plăților. Unii au noroc că au plătit prin agenții, alții au fost păcăliți si au plătit direct.
Voi continua să adun informații, poate într-o zi va fi nevoie de ele.
Nu ar fi rău ca unul dintre păgubiți să facă un grup, îl voi posta și eu aici. Poate puse cap la cap, poate prin modalitatea în care unii vor reuși să își recupereze pierderile, îi vor ajuta și pe restul.
Update 4 : Îmi scriu mai multe persoane că au început să le dea emailuri, pe scurt ” Dacă ștergeți, poate vă rambursăm” – mi se pare ireal în condițiile în care aceste persoane au făcut plângeri la instituții și către platforme.
Mie asta mi se pare cel mai ireal, să te apuci să dai emailuri la clienți să le spui că le ceri daune pentru prejudicii aduse mărcii, în condițiile în care tu ești cel care ai creat neplăceri și prejudicii acelor oameni.
Nu e ca și cum acești oameni s-au apucat încă din 26 Iunie (înainte să scriu eu) să scrie pe grupurile de facebook, doar ca să te denigreze, când ei au mers la locație, au sesizat poliția, au vorbit cu unitățile din jur, au sunat patronul locație.
Este o harababură totală, acum câteva zile au transmis clienților – prin booking că nu îi mai poate primi, ca mai apoi să le dea alt mesaj că rezervările rămân valide, dar și-au schimbat denumirea.
Update 5 : Pe 15.07 mai mulți clienți aveau rezervare…au ajuns la locație, e închis și plin de praf, nu e nimeni pe acolo.
Update 6 : Că trimit emailuri de amenințări știm deja, dar e destul de grav și pentru booking că aceștia folosesc datele primite în alte scopuri decât cele prevăzute în parteneriat.
Am văzut email în care, pentru intimidare i-au scris și adresa de domiciliu a clientului, deși au scris un email, nu au trimis o recomandată.
Dar, trecând peste, pentru mine lucrurile sunt tot mai clare, altfel nu văd.
În emailul de mai jos din 11.07.2024 ei spun clientului că sunt alții răuvoitori și că în acel hotel sunt 4 etaje, pe fiecare etaj funcționează un alt hotel. Ori asta este mârlănie și minciună, la locație au mers oameni încă din Iunie și era închis, am eu poză aici pe blog din 04.07.2024 iar clipul de mai sus este făcut de către o doamnă care avea rezervare pe 15 Iulie – totul închis. Deci, cum poți să ai tupeul ăsta să spui că funcționezi pe alt etaj dacă toată clădirea este închisă?
Acum, mergând pe logica și informația de mai sus, că sunt 4 etaje într-o clădire închisă…oare Boutique Kryona Mamaia Nord este deschis sau nu? Nu îmi dau cu părerea despre locația aceasta, doar constat că sunt pozele la fel ca la Fernweh, aceeași adresă și același imobil. Poate ăștia sunt la alt etaj, sau na, poate dau drumul de la 1 August și ușa nu va mai fi inchisă cum este astăzi. Bine, mai specific totuși că un păgubit a făcut rezervare și la locația asta nouă si a fost sunat pentru rezervare de către….. exact același număr de rezervări și aceeași doamnă/domnișoară.
Oferta de cazare este aici, în caz că nu ați mai prins loc la celălalt și doriți neaparat să fiți în acea zonă.
În timp ce editam la articol, o doamnă mi-a scris că de la intimidările pe email cu casa lor de avocatură, s-a trecut la apeluri telefonice și amenințări cu moartea. Numărul ăla de rezervări sună oamenii ( o breșă foarte nasoală pentru booking). Am ascultat înregistrările și sunt horror, cu ce seninătate susține că deține 3 pistoale. Pe final a zis că, citez „am adunat destui bani să vă dau pe toți în judecată”.
Adică, pe banii păgubiților ea amenință păgubiții că îi dă în judecată.
De la o altă doamnă, sunată tot așa inițial pentru amenințări, am înțeles că a început să plângă că ea de fapt e în litigiu și că alții nu o lasă să deschidă. Ok, atunci de ce continui să faci rezervări?
Update 7: Între timp a fost preluat și de presă, evident nu s-a menționat sursa, deși contactele păgubiților pentru realizarea materialelor au fost obținute cu ajutorul meu, plus imagini.. Dacă pe tv nu o pui, se putea măcar în text.
ObservatorNews articol 1, ObservatorNews articol 2, Antena 3, B1tv.ro, Cancan, GLSA.ro, Spynews, Digi24, Pro TV
Cancan citează digi fara link dar digi încă nu a publicat nimic.
Audio cum amenință : Audio : Țeparii din Mamaia Nord : scot pistolul
Articolul ăsta va mai fi găsit și de alți oameni, în pagina de contact am adresa de email, îmi puteți trimite povestea voastră și vă încurajez să lasați și aici un comentariu.
În aceeași situație sunt și eu, nu ne lăsăm, apelam la toate autoritățile, care sper sa își facă treaba.
Analizând traseul, cred că va fi greu. Cred că s-a folosit un om greu de găsit pentru a înființa firma, cont bancar etc. Deși firma este înființată pe București, într-un document fiscal al ANAF, apare la domiciliul fiscal al contribuabilului o adresă din Cluj.
Am răspuns la emailul lor, le-am spus că au dreptul la replică și că pot demonta acuzațiile aduse de către clienți.
Salut Andrei cum pot lua legătura cu tine?
La pagina contact am adresa de email
Țeapă totală. Confirm
Țeapă totală. Confirm absolut toate cele de mai sus
Bună, și noi suntem în aceeași situație, am plătit 8000 lei pt o rezervare care se dovedește a fi inexistenta
da, am primit ieri video si poze de la locatie, e inchisa
La știri se spune de 1000 -1300lei,dar în realitate mult mai mult,doar cinci dosare penale!nu cred,mult mai multe,de ce este în circuitul turistic și azi?dc booking a reacționat atât de greu?părerea mea este ca sunt persoane din varf implicate.
Nu, faza e asa, la stiri s-au bazat pe comunicatul politiei din Navodari care avea la ora aia doar 5 plangeri, asta pentru ca i-au indrumat pe oameni sa faca plangeri la politia de domiciliu (asta mi-au scris oamenii). si cel mai probabil, cei care au depus plangerile acolo au dat doar avans.
Chiar domnul din interviuri are o paguba mai mare si nu are plangere in Navodari ci va face cand ajunge acasa. Doar din cati mi-au scris mie pe blog, pe facebook si in privat, am calculat pagube mult mai mari.
Bună seara și eu am la acest hotel și am plătit tot sejurul
Ce date? Cum ati platit? Ati primit vreun mesaj?
Si eu am pățit la fel ! Cum pot lua legătura să vă trimit dovezile pe care le dețin?
Vă felicit că ați făcut plângeri și la instituțiile statului.
Ma număr și eu printre persoanele înșelate. Am plătit integral un sejur de 4 nopți 3200 de lei.Cu 3 zile înainte de a pleca în vacanta am primit un mail prin care ma anunțau ca îmi anulează rezervarea pe motiv ca sistemul de rezervări a fost decalat cu o luna.
Mi-au propus modificarea datei sejurului sau rambursarea banilor care poate dura și 30 de zile. Nu mai am nici o speranta că îmi voi recupera banii.Maine voi merge la politia din Năvodari și voi depune plângere pentru înșelăciune.
Am trimis suma de 1600 de lei și sora mea suma de 3200 lei , mâine ne vom duce sa facem plângere la Politie , chiar așa nu i da nimeni de cap acestei femei ?
O sa ii dam de capat daca oamenii actioneaza cand sunt inselati si nu se mai sperie la prima amenintare.
Asa se aduna plangeri, asa preia presa, asa..din pacate, se rezolva lucrurile la noi.
Noi am platit 4 famili in jur 18.000 lei , oare cum mai putem recupera bani ?
Orice este posibil, dar asta inseamna :
Sa va faca respectivii ramburs sau prin autoritati.
Am facut rezervare prin Booking si dupa cateva zile am cautat recenzii pe google despre acest hotel. Asa am gasit articolul tau. Am sunat intr-o zi de vineri la Booking sa le spun despre hotelul ”fantoma” si mi s-a comunicat ca vor face si ei verificari. A doua zi pe booking scria: ”ne pare rau, dar momentan, aceasta proprietate nu accepta rezervari pe website-ul nostru”. Am blocat cardul la recomandarea bancii si am solicitat emiterea unui nou card. Ii sfatuiesc si pe cei care au dat cardul, chiar daca nu le-a fost retrasa suma de bani de pe card, sa il blocheze si sa solicite emiterea unui nou card. Ulterior primesc mesaj de la Booking ca sejurul a fost anulat gratuit.
La mine a fost cat pe ce.
Andrei, multumesc pentru articolul postat.
Teoretic nu trebuie sa fie o problema, cardul l-ati bagat in platforma, nu cred ca au acces tertii la card. Platforma retragea eventual banii la data stabilita si ii tinea pana la finalizarea sejurului.
Booking nu a făcut nimic,i-am sesizat în scris și la telefon pe 3 iulie,a mai durat destul pana a scos hotelul.
Pe de o parte e normal sa adune mai multe reclamatii. Altfel ar putea oricine sa faca o reclamatie pentru delistare.
Nu stiu dacă terții au acces la card, dar persoana de la banca asa m-a sfatuit sa fac. Ce mi s-a parut suspicios a fost si mesajul primit pe booking:
„Stimate calător,
Vă rugăm să contactați recepția hotelului la numărul de telefon +40723854446
și e-mail officefernweh@gmail.com
La acest moment, rezervarea dvs. nu este asigurată, suma sejurului nu a putut fi blocată pe cardul dvs. cf. cu politica de plată.
Vă rugăm să ne transmiteti numărul dvs. de telefon și adresa de e-mail.
O zi frumoasă! Fernweh No 5″.
Sincer nu știu, dar la momentul primirii mesajului nu aveam pe card suma de bani „datorata” sejurului si poate nu au putut sa retragă?
Au procedat la fel cu toti, ideea e ca ei nu aveau acces, plata s-ar fi facut prin booking. Asa ca au dat acel mesaj sa va scoata din platforma. Mai mult, mesajul nu este de la booking ca nu aveati bani, este de la ei prin mesageria platformei.
Buna ziua!
Si noi am achitat 16 462 lei pentru un sejur in perioada 02-08 august,9adulti si un copil de 10 ani,azi am depus plângere la politie .Imi pare rau ca suntem asa multi tepuiti de o nemernica sau grup de nemernici.
Sper ca se vor rezolva toate si se vor recupera banii
Bună seara, ma număr printre clienții înșelați, am făcut rezervare prin Booking în perioada 04-11.08.2024, după câteva zile am primit un mail de la proprietari FERNWEH, precum ca rezervarea se poate anula dacă nu achit integral pana în data de 11.07. Am achitat toată suma, 2513 lei, la doua zile am primit factura, apoi am aflat din mass-media de aceasta țeapă. Am sunat și trimis mesaje la Booking, nu am primit niciun răspuns. Voi merge în 04.08 sa depun plângere la poliția Năvodari, OPC cu toate dovezile, rezervare , plata, etc. Mai departe vedem ce se întâmplă.
Mulțumesc lui Andrei pentru acest articol
Din experienta celorlalti, politia Navodari va trimite sa faceti plangerea la politia de care apartineti, asta si ca sa nu fiti chemat la Navodari.
Faceti plangerea, dati si la platforma plangerea.
Salut, am ascultat convorbirea telefonica cu distinsa cucoana si tind sa cred ca-i aceeasi persoana cu care am discutat si eu (aceeasi aroganta, atitudine superioara, obraznicie). Cred ca este vorba de o practica constanta, in 2019 am patit acelasi lucru tot in Mamaia Nord cu complex Laguna Nord Mamaia, diferentele au fost ca la noi exista o locatie ….dar vai mama ei. Sunt sigur ca face chestia asta an de an si nu-mi explic de ce nu reuseste nimeni sa o stopeze, noi am reclamat prin anpc firma sub a carei umbrela functiona si anume GF Voyage SRL ( actuala GOV ATOREM SRL ) pentru ca si-a schimbat denumirea firmei intre timp. Daca este aceeasi persoana si practica chestia asta inca din 2019 daca nu si dinainte….lucrurile sunt clare 🙂 …. in Romania inselaciunea este permisa si nu poate fi stopata.
ANPC Constanta a si avut dosar deschis in urma reclamatiei mele ce poate fi verificat pe portal.just.ro 25563/212/2019. Zoso a avut si el pe blog un articol cu aceeasi locatie cu care am avut noi probleme. Probabil este un grup infractional care activeaza fara jena pe zona respectiva cu aprobare de „mai sus” .
M-ai facut sa caut si ai dreptate, e acelasi administrator.
Chiar daca Risco da numele cenzurat, stiind cum o cheama se poate citi. Este tot doamna Nuti!
https://www.risco.ro/verifica-firma/amp/gov-atorem-cui-39499969?srsltid=AfmBOoq5RLKZJMjxr1tD4fFgac6k5Alm_08KCLJgVLJjUiDWVz3O6eGD
Am aflat ca booking a restituit banii unor pagubiti, chiar daca nu au achitat prin platforma. Si-au asumat ca i-au listat si i-au pus in contact cu „hotelul”.
Buna seara mă interesează și pe mine cum au procedat
Cei care facuse rezervari prin Booking au facut reclamatii la ei, le-au trimis plangerile de la politie, au trimis imagini cu locatia inchisa, articolele din presa si au specificat ca vor face reclamatii si la autoritatile de reglementare.
Platforma este si ea raspunzatoare pentru ca a garantat niste locatii, chiar daca oamenii nu au platit prin ei, au rezervat prin ei. Platforma fiind raspunzatoare pentru continutul de pe site.
Și eu am plătit 4700 RON, cu 3 zile am primit mail. Boghink de cacao, a garanta aceasta mizerie.
Ai facut plangere? Unii au inceput sa fie despagubiti de platforma.