Cum se scuza Vanzatorul fara vanzare?

Lucrand in vanzari am invatat multe metode de a vinde, metode axate pe calitatea serviciilor vandute, sunt unul dintre putinii vanzatori care vand pe criteriul calitatii, de multe ori uit sa scot in fata pretul, desi pretul in cazul meu este un atu, fiind mult sub piata.

Majoritatea oamenilor de vanzari se dau dupa deget si se plang ca nu pot vinde datorita pretului, astfel isi scuza randamentul scazut in fata managerilor/conducatorilor ierarhici.

  • Omul de vanzari care se bazeaza pe pret va avea mereu un discurs „Dar daca va fac un discount de 15% ce ziceti?” Clar individul nu stie sa vanda, ori nu isi cunoaste bine produsul/piata.
  • Nu stiu sa identifice clientela, sunt mai multe categorii de clienti, cei care dispun de bani, cei care ar putea dispune de bani si cei care clar nu au bani.
  • Omul de vanzari care se sperie la „Pai daca imi dai mai ieftin , cumpar”, se blocheaza, nu stiu sa reactioneze.
  • Omul de vanzari pentru care clientul e Zeu, considerand ca ar trebui sa ii dea si un premiu cu felicitari ca au cumparat de la el. Niciodata clientul nu trebuie sa iti vada „foamea” , pentru ca o va specula.



Eu sunt genul de om care imi place sa actionez in practica si teorie mea e lipsita de formalitate. Atunci cand unul din Agentii mei de vanzari imi vin cu o scuza de genul acesta eu incerc sa vad cum a decurs dialogul, unde s-a gresit, ce stil de vanzare a abordat iar apoi cand ii zic „Ba pretul sa fie ultimul”, nu il las in plop, ci merg cu el in teren si ii demonstrez ca se poate.

Un client mereu iti va cumpara produsul daca stii sa il prezinti. In momentul in care vei alege sa mentionezi pretul produsului, trebuie sa fi sigur ca acel client e cel putin 70% convins sa cumpere.

Astfel daca pretul este un atu, il vei convinge 100%, daca nu este un atu vei avea o marja de eroare de unde sa revii pe calitatea produsului si vei pierde putine procente din dorinta sa de achizitie!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.