Interviu cu un Samsar : Masinile sh is bombe pe 4 roti

M-am intalnit aseara cu un amic care se ocupa de multi ani de zile de vanzarea masinilor sh. Pentru ca acum cativa ani am cumparat si eu o masina de la el si pentru ca il stiu baiat de incredere, l-am invitat sa bem o bere si sa imi povesteasca mai multe despre samsarii masinilor sh de prin Germania, ce mi-a fost dat sa aud, m-a pus rau pe ganduri.

Ii vom spune Gigel (e certat deja cu talciocarii, nu vrea si alte batai de cap). Gigel este destul de suparat pe samsarii din talcioc care i-au stricat lui afacerea. El se ocupa doar de masini inmatriculate in Romania si merge personal in diverse orase la oameni sa le cumpere.
Insa Gigel imi spune ca de cand cu moda asta a BMW-urilor din Germania, el abia mai face cateva sute de euro pe luna, si asta pentru ca „Is prost, mi-am format o imagine iar oamenii vin la mine cu incredere, daca as vrea sa ii prostesc as putea sa profit de imaginea mea si as face mii de euro pe luna
Eu : Cum fac miile astea de euro , baietii destepti din talcioc?
Gigel : Pai doar prin prosteala ca daca ai o masina buna pe care ai dat multi bani, tii la pret si abia faci cateva sute.
Eu : Ok, dar mai exact cum prostesc oamenii? Mai tine faza cu datul kilometrilor inapoi?
Gigel : Nu, acum e totul mai complex, se duce unu si cumpara 2-3-4 masini din aceiasi serie, avariate, dar avariate incat din 2-3 sa faca una, nu da mai mult de 500-1000 Euro pe bucata.
Eu : Din bucati? Pai arata ca noi!
Gigel : Dupa ce sunt aduse in tara prin diverse firme de dezmembrari, masinile sunt duse spre Arad, Salaj, etc. Acolo este o intreaga industrie de „lipit” masini.


Din 2-3 avariate se face 1, o poliseaza bine, baga tare in aspect , de multe ori se neglijeaza cuplarea unor optiuni ale masinii , asta pentru ca daca in computer nu apare buba, de ce sa se mai chinuiasca.
Eu : Pai ok dar daca o duc pe tester?
Gigel : Trece orice tester, is facute sa nu apara erori, kilometrii dati cacalau in spate si uite asa se pune de o masina de 15.000 de iti fura ochii.
Eu : Eu sincer daca as vedea un seria 3 cu 100.000 km tipla la 15.000 din 2003 mi-as cam pune semne de intrebare, cum isi conving clientii?
Gigel : E simplu ca deobicei clientii is pustani tineri care nu se pricep, parintii sunt influientati de copii ca masina merita, le-o mai baga si pe aia ca „Masina e de garaj, era a unei secretare la primarie si nu prea facea kilometri, stiti cum conduc femeile ca is mai prudente si pastreaza lucrurile” sau aia cu batranica singura si clientul pune botul.
Nu exista masina veche de 7-10 ani cu 100.000…in Germania, acolo e al doilea talcioc romanesc, e o intreaga filiala.
Eu : Cam cat se castiga la o masina vanduta cu 15.000 ?
Gigel : Depinde, deobicei se baga maxim 5-6.000 in „lipirea” masinii, deci cam dublu!
Eu : Cate masini aduse din Germania si ruleaza in Galati crezi ca sunt „lipite”
Gigel : (Rade) Hmmmm 70%
Eu : Ce recomanzi unui client care vrea o masina sh?
Gigel : Sa mearga pe strada, sa cumpere de la om direct, sa afle povestea omului apoi sa isi dea seama de povestea masinii sau mai simplu sa mearga la o reprezentanta, va lua sigur si garantie.
Eu : Tu cat crezi ca ai sa te mai ocupi de asta?
Gigel : Eu sunt increzator ca oamenii se vor destepta si nu vor mai pune botul la toate bombele pe 4 roti aduse de afara, cand scad la 100 de euro pe luna ma las, oricum nu traiesc din asta!
Eu : Multumesc, mi-a facut placere sa purtam discutia asta!

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut nou pe email. Vei primi un singur email pe săptămână cu ultimele articole.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.

8 comentarii la „Interviu cu un Samsar : Masinile sh is bombe pe 4 roti”

  1. ce prostie de articol.

    eu locuiesc in germania si pot sa iti spun ca in orasele mici sunt mii de masini cu kilometri putini. nu contest ca se fac si smecherii dar exista si o sansa destul de buna sa prinzi o masina ok. gigel al tau abera cu procentul ala de 70%.

    Răspunde
    • Nu sunt sigur ca ai înțeles articolul, mașini bune exista dar samsarii nu le vor.

      O mașină Bună are un preț real de piață ( ca doar nu o fi neamțul Bun la suflet și o da moca).
      O mașină cu un preț real de piață nu aduce profit pentru ca samsarul trebuie sa acopere transport, taxe, sa scadă din pret taxa de înmatriculare și sa facă și profit.

      Așa profitul s-ar reduce la 100-200€, deci nu e rentabil.

      Pe vând o masina avariata și refăcută aduce profit gras.

      Cred ca știu ce vb , locuind la 100 metri de târg, billa la scara, lidl la 100 metri, kaufland la 1 km. Toate astea pline cu mașini din germania , toate ale samsarilor.

      Răspunde
    • Deci din tot ce am scris eu în comentariu, tu ai înțeles că reperul meu e Zoso?

      Poza pusă de zoso este de acum 1-2 luni, articolul scris de mine este din 2013. Ți-am dat link doar pentru că mi-a venit rapid în minte ca exemplu.

      Ți-am spus că am domiciliul la câțiva metri de universul samsarilor și mă învârt pe lângă ei de mulți ani (chiar dacă eu nu am treabă cu mașinile).

      Ți-am explicat și de ce este mai ok pentru un samsar să aducă 2 mașini și să facă una în loc să aducă o mașină bună.

      Răspunde
  2. Aiurea … nu toti samsarii sunt tepari! Un om care se ocupa de asta si incearca sa isi faca un nume printre cei care cumpara de la el o sa incerce sa gaseasca masini bune, plus ca incearca in felul asta sa minimizeze riscul de a i’se buli cata vreme e la el si in felul asta sa isi ia singur teapa! Pe langa asta, samsarii sunt oamenii la care in general ajung masinile bune pentru ca au banii jos si urmaresc piata pe care poate aparea oricand un chilipir. Deci … eu zic ca ar trebui facuta totusi o diferenta intre un samasar si un tepar, pentru ca e una destul de mare si asta ti’o spun din experienta proprie desi nu neg ca poate exista oricand si necinste ca in orice domeniu! Daca ai timp sau chef vreodata, in loc de interviu iti pot pune la dispozitie niste articole indelung documentate pe care le’am scris sa ajut oamenii sa se fereasca de tepe si sa inteleaga ca nu neaparat o masina SH cumparata de la un samsar este o bomba pe patru roti daca este atent la ce cumpara si respecta niste notiuni elementare.

    Răspunde
    • nu am zis ca toți sunt țepari, tipul care a decis sa vorbească este exemplul pozitiv. am cumpărat de la el doua mașini și este exact tipologia descrisa de tine. însă nu pot sa uit mașinile cu din 2005 cu bot de 2003 , etc.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.