De când mă știu am avut succes în tot ce mi-am propus să fac datorită comunicării. De fapt pun atât de mult preț pe comunicare încât consider că orice business care nu are o bază solidă în comunicare, e sortit eșecului.
În timp am evoluat și am înțeles că cel mai ușor se deschide o ușă atunci când comunici. Comunicarea în mediul „privat” este variată.
Aici vorbim poate de serviciul de email folosit, de textul trimis clienților tăi, de felul în care prezinți ce ai de oferit.
Însă eu am să mă rezum la comunicarea simplă în acest articol, genul ăla de comunicare : „Salut, ce faci?” la care să primești răspuns fără să revii tu „Salut, am zis ce faci”.
Nu cred că am primit vreodată un email pentru o colaborare și nu am răspuns. Nu contează că oferta era ofensatoare, că nu îmi plăcea ce mi se oferea, am răspuns și pentru că am răspuns mi-am păstrat niște relații.
De foarte multe ori comunicarea m-a ajutat să obțin ce vreau. Am primit oferte care nu mi-au plăcut, am spus ce nu îmi convine, ce vreau și ce pot oferi. Astfel de partea cealaltă lumea a vorbit, a analizat, am ajuns împreună la un consens, datorită comunicării.
Astăzi, la câteva zile de 2016 încă întâlnesc business-uri care nu știu să comunice, măcar de aș primi niște răspunsuri proaste, un replay gol, o ceva.
Mă aflu în situația în care am primit un email în urma unei recomandări, din momentul în care am primit primul email am răspuns în 5 minute.
După ce am răspuns la primul email s-a așternut tăcerea, așa că după două zile am scris tot eu către ei. Mi s-a răspuns (pentru că tot eu am revenit) la câteva ore, a doua zi trebuia să se revină cu niște detalii și s-a revenit. După aceste detalii era o chestie de acceptanță a unor termeni din partea mea, am acceptat și am răspuns.
Iar pauză, am revenit 3 zile la rând cu tot felul de emailuri de îmi era mie rușine de mine. În a treia zi mi s-a răspuns iar. Era o chestie de a da niște date pe care le puteam da cu 3 zile în urmă fără să insist și să mă simt prost. În fine, am dat datele. Am dat date și ziua de azi trece, mâine se fac 3 zile de când am dat datele și pe email e iar tăcere…..
Mi-am propus să nu le mai scriu, să vină ei când au chef, probabil nu am să mai am eu chef dacă vin odată cu plugușorul.
Ne coim de 11 zile, DE 11 ZILE să schimbăm două fraze pe email. M-am simțit la faza asta ca la ăla de la Mazda, după drive test îmi spune că îmi dă oferta pe email (în septembrie) și mă sună acum câteva zile „V-ați gândit? ….a nu v-am dat ofertă, vă trimit acum, dar despre ce era vorba?” și trimite oferta după 4 zile, i-am zis să cânte la altă masă.
Toată coiala asta se putea face simplu în 2 emailuri:
Gogule uite asta vrem, atât dăm, dacă vrei dă-ne datele astea.
Eu ziceam da sau nu, ei răspundeau și redactau actele.
După ce vezi astfel de cazuri, auzi pe unii „Oare de ce am dat faliment, clienții sunt de vină că nu au vrut să mai colaborăm”