Asta este una din problemele multor companii ce se bazeaza foarte mult pe vanzarile agentilor comerciali.
Discutam cu cineva care face training-uri online in vanzari, acest cineva (nu ii voi da numele ca se autointituleaza mare scriitor) imi explica teoria chibritului si cam ce as putea sa fac in plus. I-am zis ca provin din linia agentilor, am ajuns totusi al doilea agent comercial pe tara in doar o luna de la angajare, acum pregatesc agenti ce m-au transformat in Silver pe tara, deci cred ca am ceva de spus. Contradictiile din dialog au aparut cand am inceput sa vorbim de teorie vs practica. In teorie totul suna excelent, dar cand am prezentat scenarii reale s-a cam incurcat si imi venea tot cu argumente teoretice.
Pana si sedintele astea facute de diverse firme is degeaba. Da e frumos, video proiectoare, scheme, ambianta hi class, cico, dar eficacitate 0.
Teoria in vanzari, nu se pupa cu practica. Un om ce se ocupa de pregatirea oamenilor ar trebui sa stie mai bine asta!
M-am hotarat sa scriu despre asta si pentru ca astazi tocmai fusesem luat la 11 metri, m-am lungit cu pregatirea unor agenti, unul din ei s-a activat si eu nu apucasem sa il duc acolo unde vreau eu. Ba am fost luat la bat pe buna dreptate, apoi imediat mi-am amintit de mai multi „pregatitori” si de metodele lor.
Ba oamenii nu stiu sa vanda pentru ca nu va implicati. Majoritatea oamenilor angajati ca „formatori” is praf, deci nu se abat de la manual, transmit cuvant cu cuvant din manualul de vanzari (nu l-am citit in viata mea, e aberant). Stiu un „formator” care nu stie bine nici serviciile contractate de compania sa, saracii oameni din subordine invata de la altii si se descurca cum pot. Stiu „formatori” care le pun oamenilor documentatia in brate si „Hai vinde ca eu am mai bifat ceva activitate„, nu gogoi. Tot astia is cei care se plang ca aduc oameni slabi, ca nu isi indeplinesc cifrele, ca oamenii lor pleaca repede ori is nevoiti sa le ceara demisii. Normal sa fie asa, daca tu nu te implici sa iti investesti calitatile si stai sa joci Solitaire, nici ala nu va vinde ca nu a inteles nimic. Aici este si o grava eroare de management, deoarece se pun in functiile astea oameni vechi din companie dar fara experienta pe sector.
Parerea mea este ca un „formator” bun, un lider trebuie sa provina din linia 1. Ala daca a fost bun in linia de bataia, va sti ce sa transmita bobocilor.
PS: Nu am dat nume, firme, etc. Pentru ca ma citesc toti cei mentionati:) Eventual vreau sa vad cine ma suna.
PPS: Este vorba de 4 companii in acest subiect, toti is o apa si un pamant, la fel de slabi, la fel de milogi!