Autoritățile de siguranță aviatică anchetează motoarele GTF de la American Pratt & Whitney după ce au fost descoperite fisuri microscopice în unele dintre turbinele lor de înaltă presiune, după ce una dintre paletele turbinei motorului V2500, fabricate printr-un proces similar, s-a rupt.
Motoarele acestea sunt pe modelele Airbus A320neo și A321neo și afectează toți operatorii ce dețin aceste modele.
Wizz Air chiar se lăuda cu achiziția acestor modele, fiind mai încăpătoare. Din totalul flotei de 185 de aeronave, 84 de aeronave au acest tip de motoare iar o parte dintre acestea operează în România.
Operatorul și-a anunțat deja acționarii că „motoarele vor fi inspectate pe tot parcursul anului 2023 și în 2024 și apoi scoase din avion„.
Asta înseamnă că anumite zboruri vor fi anulate sau reprogramate, cert este că într-un anumit interval, compania nu va avea la dispoziție toată flota.
De văzut de unde vor tăia, ce curse vor anula și cel mai interesant, din ce stat vor retrage cele mai multe aeronave.
Culmea eu am zburat cu modelele astea și fiind mai noi, am zis că ar fi chiar mai sigure 🙂 dar se pare că nu este așa.
Un A321neo am chiar pe birou, machetă, în timp ce scriu mă uit la el 🙂