Să înțelegem contextul traficului din Iași după evoluția județului

Am fost interesat de problemele și soluțiile județului și în special a comunei Miroslava încă de prin 2018, însă odată cu Masterul la Dezvoltare Regională am început să înțeleg mai bine lucrurile.

Am învățat ce este o dezvoltare durabilă și cum se face, cum faci o planificare și de ce. Ce este un cluster și cum îl menții fără să explodeze – am învățat multe.

Cred că marea problemă a autorităților este înțelegerea fenomenului. De astea se miră primarii că tot sunt înjurați chiar dacă au pus asfalt.

Tot sunt înjurați chiar dacă au dat drumul la canalizare – în mintea lor e „ce dracu mai vor mă ăștia? I-am scos din noroaie”.

Asta pentru că nu înțeleg fenomenul iar planificarea lipsește aproape peste tot. Nu înțeleg termenul de dezvoltare durabilă, crezând că parcul de azi va mulțumi populația.

De fapt, nu înțeleg faptul că omul are nevoie să : aibă o calitate a vieții superioară, să simtă apartenența la o comunitate și să aibă acces la servicii!!!

Automat asfaltul, canalizarea, apa potabilă fac parte din dezvoltare, dar alea sunt lucrurile hard și minimale, nici nu ar trebui menționate.

Referitor la trafic, nici pe ăsta nu îl înțeleg mulți, nici soluțiile si nici urgența. O să încerc să fiu cât mai simplist pentru că știu că anumiți primarii mă urmăresc, alții poate vor ajunge la textele mele.

Articolul despre traficul din Iași de ieri a avut multe accesări, ieri la publicare și azi când Zoso mi-a dat link, sper să ajungă și la cei care pot face ceva!

Despre soluții în Miroslava am mai scris pe blog, pe facebook și o să mai scriu. Eu consider că am înțeles, nu degeaba am ales acel Master și nu degeaba mi-am susținut disertația pe comuna Miroslava.

Primul lucru la care trebuie să se uite primarii și Consiliul Județean este ăsta : în ce direcție a județului s-au dus imobiliarele? Cât de repede a crescut populația? Ce suprafața au acele comune? Mai au loc?

Comuna Miroslava are aproape aceeași suprafață cât Municipiul Iași, Miroslava 82.5 km2, Iași 93 km2.

Doar că Miroslava mai are sute de hectare pe poate construi, municipiul Iași nu prea mai are decât pe locul fostelor fabrici.

Județul Iași avea la recensământ 990k locuitori împărțiti pe 98 de primării, nu mai pun câți sunt acum cu studenții veniți în Iași.

Din 990k – 394k sunt în Municipiul Iași, iar încă 300k sunt în următoarele 20 de UAT-uri.

Am luat harta ZMI – adică a Zonei Metropolitane Iași și am pus populația peste comune. Nu am mai pus Târgu Frumos care vine în Iași – 13903 sau Pașcani cu peste 45k.

Evident că mai sunt comune din top ce nu sunt prinse în hartă, dar își pot face o idee unde este densitatea.

Mai jos pun iar harta din articolul precedent, pe ce cea de mai sus, linia roșie și cea albastră sunt pentru linia ferată.

Și mergem pe cale logică! Dăcă sunt atât de multe comune mari ca suprafața în partea de SV a județului, oare nu putem anticipa?

E clar că în Miroslava nu se vor face la fel de multe locuințe ca în Iași, pentru că sunt case multe, dar putem anticipa.

Sporul natural + sporul migrator ne arată că doar Miroslava a trecut de peste 2000 de înregistrări de domicilii pe an! Asta în condițiile în care mulți nu fac carte de indentitate pe comune pentru că nu au școli și nici nu numărăm studenții.

Este clar că un oraș ca Iași unde se mai construiesc câteva zeci de blocuri turn, nu are cum să mai susțină traficul? Sau că nu poate face față traficului venit din jur?

Am zis, sunt necesare măsuri corecte, stricte și rapide! Le-am enumerat în articolul precedent despre trafic!

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut nou pe email. Vei primi un singur email pe săptămână cu ultimele articole.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.