Piața de asigurări în colaps – Euroins în faliment

Marea știre a zilei este Euroins în faliment, e o știre mare, avea cam 2.8 milioane de polițe.

Doar că, nu e nimic nou, a fost și City Insurence și falimentul Carpatica Asigurări

Era să uit de Astra Asigurări, și ei tot în faliment

Ce au toate acestea în comun? Lipsa unei baze solide.

Toate aceste firme de asigurări au practicat prețuri mult sub piață, prețuri nesustenabile.

Dacă ne uităm puțin la alte state, e ușor sa cumperi o mașină, e greu să îi plătești taxele.

Analiștii urlau de mult că aceste firme prestează prețuri mult prea mici și totul e o bulă.

Ce va urma? Probabil o intervenție rapidă a ASF în piață și o plafonare a prețurilor.

Doar că, o plafonare sub prețul real, nu va aduce nimic bun ci la dărmarea domino-ului.

Aceste falimente ar trebui să ducă la curățarea pieței și la prețurile reale.

E trist pentru cetățeni de Euroins în faliment?

E clar că nu este o veste bună, mai ales acum când inflația e în floare.

Când toate prețurile au explodat, când totul este incert.

Doar că, în România ne-am obișnuit ca mașina să fie obligatorie, nu o necesitate.

O mașină o cumperi dacă ți-o permiți cu tot ce înseamnă ea, nu pentru că este ieftină.

Și aici mă gândesc la ce înseamnă în alte orașe europene să deții o mașină pentru uz zilnic.

În marile orașe nu intri cu mașina în buricul târgului decât dacă ești pregătit să achiți taxe imense.

În rest, ai transport în comun, asta este și ideea, să nu vii cu mașina în oraș.

Îmi aduc aminte că primarul Iașului a vrut să limiteze accesul mașinilor în oraș.

Doar că era în plină campanie electorală iar oamenii începuse să țipe „da de unde bani de euro 4?”

Așa ca s-a speriat că ar pierde alegerile, nici după ce a câștigat mandatul nu a pus planul în acțiune.

Orașe sufocate, prea multe mașini?

Dacă ar exista taxe mari pentru a pătrunde în centrul orașelor, cu siguranță oamenii ar renunța la mașini.

Cu siguranță s-ar investi mai mult în transportul în comun, cu siguranță nu s-ar mai sta cu orele în trafic.

Acum, aceste scumpiri (rele dar poate benefice?) este posibil să ducă la ceea ce nu au reușit primarii.

Adică, să se renunțe ușor, ușor la mașinile personale, mai ales pentru a merge zi de zi la muncă/școală.

De ce? Parcă nu îți prea vine să dai 2500 lei/poliță (200 lei/luna), să stai minim o oră în trafic.

Să bagi 2-3 plinuri pe lună și să și expui mașina unui incident în fiecare zi.

Dacă mai ai și un incident și ești vinovat, polița ta deja devine insuportabilă.

Între timp a anunțăt și Cetelem că închide divizia de credite pentru consumatori, aici chiar sunt curios, de ce?

Ei chiar prestau printre cele mai mari dobânzi, ei zic că nu mai este atractivă piața!

Despre asigurările RCA am scris și în 2016 aici

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut nou pe email. Vei primi un singur email pe săptămână cu ultimele articole.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.