Sunt câțiva comisari OPC cu care m-am confruntat care mai uită pentru ce sunt plătiți, ce trebuie să facă, că țara asta are niște legi și că orice statut este reglementat de către o lege.
Nu discriminez instituția, din contră consider că este cam singurul sistem ce ne poate apăra interesele în relațiile cu alte instituții sau companii, dar când se face exces de zel, atunci nu mai este bine.
E ca și cum eu știu că dacă unu îmi bagă un cuțit în roată ar trebui să sun la poliție, dar eu judec cum știu și îi aplic o rangă în freză.
Să trec la povestea de astăzi.
O doamnă X își face un contract de furnizare servicii pe 2 ani de zile, având ca titlu promoțional instalarea și activarea serviciilor dar și promoția în vigoare (ceva reduceri pe n luni)
Doamna X își instalează serviciile în luna Iulie iar la jumătatea lunii August merge la fostul provider să își rezilieze contractul, ăia îi spun că mai are perioadă contractuală și că nu se poate, să rezilieze contractul nou făcut cu noua companie.
Așa că vine doamna X după 26 de zile să rezilieze că mai are contract la ceilalți.
I se explică frumos că s-au cheltuit niște bani pe instalarea ei și că va trebui să achite taxele de reziliere înainte de termen ce au titlu de promoție conform legii 161/2010.
Doamna se duce la OPC, se face dosar, se documentează dosarul și se predă comisarului de caz.
Comisarul de caz se documentează, vede că avem dreptate dar emite o concluzie menită să sugereze dorința ei prin amenințare subtilă
„E cam abuzivă clauză pentru că doamna X e o bătrânică cu pensie de 500 de lei” si ca W furnizor reziliază fără clauze contractele ajunse la OPC.
Păi reziliază pentru că W furnizor știe ce are în curte, știe că a făcut prelungiri abuzive de la distanță fără acordul părților, știe că a prelungit 2 ani abonatul că i s-a schimbat o mufă în casă deși intra la partea de mentenanță și furnizarea serviciilor, de asta procedează așa W furnizor.
Pentru că este furnizorul cu cele mai multe plângeri OPC pe cazuri de abuz.
Doamna comisar ori nu știe cum funcționează o societate ori știe dar nu îi pasă, practic o doare în cot de tot ce înseamnă legi, contracte și proceduri de lucru și faptul că dacă s-ar proceda cum dorește ea, ar suferi o mână de angajați.
Apoi eu zic, doamna X e pensionară, din milioanele de clienți ce se află în portofoliul companiilor, probabil mai bine de 50% sunt pensionari, asistați sociali, șomeri, orfani și mai știu eu veterani de război.
(Să fac o glumă, acum vin Sirienii, eu zic să nu aplicăm clauze dacă vor contracte, doar au statut de imigranți)
Deci ce ar fi ca fiecare companie să piardă bani gârlă pe niște persoane cu „statut special dat de OPC” doar pentru că îi dureau picioarele să dea un telefon la fostul furnizor să se intereseze de relația contractuală înainte de a fugi către altul?
Doamnă Comisar OPC, v-aș ruga să vă deschideți o societate de prestări servicii, să zicem fabrică de șervețele. Să vină un X client să vă ceară o comandă babană de șervețele unice în care băgați salariile angajaților, o agreați prin contract iar apoi să vă lase cu șervețelele pe stoc pe motiv că nu le mai vrea, și-a adus aminte brusc că mai are contract cu un alt producător și ar trebui să îi plătească clauze.
Repet încă odată, respect instituția OPC și ce fac acești oameni, dar când ieși din sfera legii care îți reglementează statutul, e peste nivelul meu de înțelegere.
Așa că vă rog să mai citiți odată statutul OPC.