Dacă mașina ta începe să nu mai dea căldură, ai ajuns la articolul potrivit. Înainte să trecem la subiect, trebuie să identificăm câteva posibile defecte.
Când o mașină nu mai dă căldură, pot fi multiple cauze, unele se remediază doar la mecanic, altele se pot remedia de către voi.
Să identificăm sursa :
1. Ridica capota și pune mâna pe furtunele de tur și retur, dacă unul este rece, înseamnă că este defect mecanic și trebuie mers la un service autorizat.
2. Dacă furtunele de tur și retur sunt ok, atunci încearcă să scoți antigelul, dacă ai rugină în apă, pot fi două cauze :
a) s-a stricat pompa de apă, aceasta poate fi schimbată doar la mecanic.
b) s-a înfundat radioatorul de habitaclu și nu mai reușește să bage căldură.
Cum aflu dacă este înfundat radiatorul de habitaclu?
Dacă mașina ta nu mai dă aceeași căldură în treapta 1,2 de aer, atunci incearcă să prinzi puțin drum drept și liber. Rulează puțin cu motorul turat, dacă în acel moment mașina ta începe să dea căldură, însă aceasta scade odată cu încetinirea vitezei, atunci înseamnă că ai radiatorul de habitaclu înfundat.
Radiatorul de habitaclu se înfundă din varii motive, rugină, mizerie, calamină, etc. Radiatorul intern este format din niște „cămăruțe” în formă de fagure, acestea se înfundă foarte ușor.
Cum rezolv radiatorul înfundat
1. Poți încerca o soluție de desfundat radiatoare, un produs folosit de mine este Soluția de curățat radiatoare. Însă am și niște recomandări. Scoate tot antigelul din instalație și pune apă. După ce pui apă distilată, toarnă soluția. Pornește motorul și ține-l pornit până la punctul de fierbere (atunci când încep ventilatoarele de răcire să pornească) și dă aerul pe cald, la maxim. Ține așa motorul circa 10 minute, îl poți tura pentru a grăbi circularea apei. Apoi dă pe treapta 1 de căldură și verifică dacă mai scade în intensitate. La final aruncă toată apa și pune antigel.
Soluția este destul de puternică, radiatoarele sunt sensibile și poate chiar vechi, dacă lași soluția riști ca aceasta să desprindă bucăți flexibile de metal și să provoace fisuri în radiatoare.
2. Desfundă radiatorul cu oțet: Cel mai bun randament l-am avut cu oțet, o să explic ce am făcut, de 1 an de zile nu mai am probleme cu radiatorul.
Am aruncat toată apa murdară, aveam rugină de la pompa de apă, rămăsese particule de rugină pe instalație.
Am aruncat apa murdară și am înlocuit-o cu apă curată în combinație cu 1 litru de oțet. Apoi am dat câteva ture prin cartier până când am dus apa la punctul de fierbere.
Apoi am dat apa afară, am pus iar apă cu oțet, am ținut iar motorul până a ajuns apa la punctul de fierbere. Am mers 2-3 zile cu această compoziție, apoi am repetat procesul de încă două ori.
De fiecare dată am eliminat foarte multă mizerie, însă fagurii radiatorului au început să se desfunde și mașina a început iar să dea căldură.
Nu este o soluție de lungă durată, dacă apa ta continuă să fie murdară mereu, este evident că în timp vei ajunge iar la acest articol. Eu nu mai am probleme de 1 an de zile, dar probabil la anul voi avea iar.
Dacă apa ta nu mai este murdară, atunci problema s-a rezolvat, nu mai are ce să înfunde radiatorul de habitaclu.
PONT : Pentru a grăbi încălzirea motorului și a apei, aprinde farurile și comută-le pe fază lungă. Acestea au un necesar de sarcină mai mare, astfel că forțează motorul să se tureze mai mult.
Dacă nu i-ai dat de cap și încă nu ești pregătit să mergi la service, poți încerca o aerotermă internă, măcar să menții încălzirea în habitaclu și parbrizul curat – vezi aici modele și oferte de aeroterme auto
Salut am și eu un hyundai accent din 2008 motorina 1,5 crdi și am schimbat termoflotu și nu mai am probema cu el în schimb nu mai baga caldura ??
E foarte similar cu KIA Cerato la piese. Cum simti caldura? Ca mai stiu acum o KIA care nu baga. Cand esti in viteza mare/accelerare, da aer caldut iar cand mergi incet sau stai pe loc, da rece?