Am ales sa scriu despre recenta mea problema cu masina tocmai pentru ca si eu la randul meu am cautat in disperare pe internet o rezolvare si nu am gasit, insa am vazut ca tot mai multi au aceasta problema.
Cand masina nu iti mai da caldura , intai identifici problema. Dar crede-ma cand iti zic ca E BINE SA TE ASIGURI CA E 100% AIA PROBLEMA. Nu de alta dar am fost cu problema caldurii la 4 insi , toti 4 ma puneau la niste cheltuieli imense iar eu am rezolvat cu 2-3 beri.
Pana sa ajung la problema mea, voi prezenta cativa pasi pentru a identifica problema ta.
Caldura, nu da deloc sau baga aer aburind? da in sarcina aer slabut sau tot rece? Apa creste? Apa daca creste la 90 de grade, sare sau scade? Cand apa creste, termostatul porneste? Scoate niste lichid din instalatie si vezi ce culoare are! Pune mana pe cele doua tevi din spatele motorului, e una calda si una rece?
Sunt cateva intrebari ce pot fi catalogate ca si pasi, daca va identificati in una din intrebarile mele, sigur un mecanic va sti si ce aveti la masina. Eu in proportie de 50% stiu cam tot ce poti pati la fiecare din acele intrebari, dar pentru ca sunt doar raspunsuri primite de la mecanici si nu ceva testat de mine, ma rezum la a va sfatui sa mergeti la un mecanic si sa ii spuneti direct „Ba am abele tevi reci”, daca ii zici ca nu da caldura isi va da cu parerea, daca ii zici „Ba am abele tevi reci” stie ce are, mai exact ti s-a dus pompa de apa.
Bun, la masina mea aerul era rece, dadea putintel cald doar in mers , tevile – una calda si alta rece (deci clar ca instalatia functiona ok), apa statea unde trebuie, buba? Caloriferul intern infundat. Mai exact aveam rugina pe instalatie.
Primul mecanic imi cere 1000 ron , 460 caloriferul, 450 manopera (intercoolerul e in spatele bordului, deci e de munca) si restul apa, antigel, etc.
Al doilea dupa ce isi da si el cu parerea si aplica scheme de pe net, gen masina in panta si aerisire pe la surubelul x….rahat, masinile isi fac aerisire singure ca au vasul de expansiune cu gaura de supraplin (excluzand daciile sau masinile mai vechi) .
Deci cu aer pe instalatie, mai rar. Concluzioneaza si el ca e vorba de intercooler, imi cere mai putin pentru manopera, eu ce zic. „Ba daca tot e infundat, pizda masii nu mai am bani ca tre’sa fac asigurarea (am scris aici si cat e un RCA) , pana strang ia sa imi bag eu nasul”
Si asta am facut, am decis sa ma „pricep” mai mult la propria masina ca e a doua oara cand mecanicii ma baga la cheltuieli iar scoaterea unei simple borne de baterie rezolva totul, am scris si despre asta . Asa ca am mai auzit eu de metoda otetului si am zis ca sa incerc. Asa ca timp de 3 zile la rand, in fiecare seara bagam 1 litru de otet in vazul de expansiune si porneam motorul, il lasam sa isi faca ciclul, sa se incalzeasca , etc. A doua zi scoteam vasul si il spalam , in el se decanta mizerie. In timp ce facea ciclul, mai pompam si eu furtunele sa „ajut” la impingerea gunoiului. Apoi mi-am zis ca trebuie sa existe si vreo solutie de curatat, asa ca am mers la piese auto si am dat fix 9 lei pe o sticluta pe care am turnat-o direct in instalatie. Am lasat-o 2 zile, timp in care seara tot asa porneam masina cate 20-30 de minute sa faca cilcul pe instalatie. Toate astea pana acum 3 zile cand, minune, masina in treapta 1 de caldura ma sufoca. Si-a revenit complet. Asa ca seara am scos iar lichidul murdar, l-am aruncat si am bagat iar otet.
O sa mai fac inca odata treaba cu solutia de curatat, mai rulez masina 2-3 zile dupa care dau drumul la tot din instalatie si bag apa pana curge apa curata.
Asa ca 9 lei + 3 litri de otet (6 lei) am ajuns fix la 15 lei, mai dau inca odata 9 lei sa repet procesul apoi antigelul si apa distilata…ajung maxim la 70 de lei .
Nu zic ca e bine sa va bagati mereu nasul in masina daca sunteti planta. Dar de multe ori e cazul sa stiti si voi cate ceva. Un service iti ia 50 de lei sa iti schimbe 2 becuri, mie imi ia 5 minute sa mi le schimb singur…..daca s-a inteles aluzia.
Alta e problema ta, ai rezolvat problema temporar, va reveni curand, si asta pentru ca nu ai eliminat defectul…..si anume termostatul, de asta nu aveai caldura si nici nu vei avea, vb peste cateva zile :))
P.S. nu sunt mecanic, dar am patit si eu acelasi lucru.
Stiu ca e ceva temporar dar macar scap de iarna si nu fac o reparatie in acelasi timp cand platesc si RCA-ul.
PS:nu e termostatul, daca era termostatul si nu deschidea, nu imi mai pleca nici caldura. Am scris ce problema aveam.
Ceva similar am patit si eu, eu zic sa incerci cu termostatul, daca teava caloriferului era infundata, radiatorul trebuia sa fie praf, nu specifici ce varsta are masina si ce marca e, dar sincer ca sa rugineasca in halul asta iti trebuie ani buni iar instalatia sa nu fi vazut antigel niciodata in toti anii astia:))
Sall am si eu o problema masina nu imi da caldura …imi da cand sta la relanti cand merg cu 70 80 nu imi da aer rece ce sa fie ?