Citind câteva paragrafe din discursul lui Andrew Wilson CEO la EA, mai că îmi vine să plâng puțin. Glumesc evident.
EA produce în acest moment cam toate jocurile legate de sport dar și diverse alte titluri bune. Au fost votați în mod repetat ca fiind cea mai proastă companie din America. Utilizatorii se plâng că EA cere bani pentru orice, aici nu se referă neaparat la titlurile lansate ci la opțiunile care apar în timpul jocurilor.
Andrew Wilson devine sentimental și ne spune că ei nu sunt o corporație care doresc doar banii userilor, motivând asta prin faptul că mai mereu dau drumul la demo-uri și dacă îți place un joc, îl poți cumpăra după.
Într-o politică de marketing sănătoasă, a-mi da un demo înainte de a cumpăra jocul este ceva normal. Nu prea înțeleg ce este atât de special în asta. Însă EA uită că de la an la an lansează noi versiuni de jocuri fără îmbunătățiri prea evidente față de titluriile precedente.
Știm că pentru un joc FIFA de exemplu, bugetele sunt imense și automat este nevoie de vânzări uriașe pentru a ieși pe plus.
EA mai uită faptul că titlurile lansate de ei au o viață scurtă (la nivel de marketing), titlurile se lansează pe bandă rulantă și oricât de ieftin ar încerca EA să ducă un titlu, rămân DLC-urile care te împiedică să joci un joc FULL Option dacă nu le ai, acestea costă evident.
Să luăm Battlefield 4, ca joc nu costă mult, 40$ este acceptabil, dar hai să vedem câte DLC-uri are:
Mie mi-a ieșit cam 330.7$ ca să joci jocul Full. În timp ce jocul de bază se mai poate ieftini, DLC-urile rămân mereu la același preț. Prețul din titlu este mic, la apariție BF 4 se ducea pe la 80$. Deci un joc mai vechi de 2 ani de zile ajunge să coste 330 de dolari.
Probabil unii vor spune „Poți juca și fără DLC”, poți desigur, dar când îți place mult jocul respectiv și încerci să faci toată seria, atunci vrei să te bucuri de tot ce are.