Suntem făcuți să apreciem ce este mai frumos, ca oameni judecăm din prima un produs sau un om după aspect.
De exemplu, soția mea nu se pricepe la automobile, dar își dă cu părerea prin prisma aspectului, fără să aibă măcar habar de performanțele acelei mașini.
Așa este și atunci când cumperi o mașină de spălat, dacă vei merge într-un magazin offline și ai cunoștințe puține, prima dată vei merge direct spre cele mai frumoase mașini de spălat, agenții de vănzări știu asta și îți vor vinde produsul exact după criteriile tale, adică după „îmbrăcămintea mașinii de spălat”.
Eu cumpăr mereu online, e simplă alegerea. Am loc să văd zeci de produse, să le compar, să caut review-uri dacă este nevoie. În magazinele offline nu poți face asta, etichetele sunt „sărace” punând pe ele fix ce trebuie să ia ochii unui om care nu se pricepe. Rețeta e simplă, se pune clasa energetică, capacitatea de încărcare, rotațiile și prețul, prețul să fie cât mai mare ca apoi să poată fi tăiat.
Poate vezi spune că în magazinele offline ai consultanță, că dacă nu te pricepi, întrebi agentul de vânzări, greșit.
Agentul de vânzări nu are chef să te plimbe tot magazinul, nu cunoaște prea multe detalii, știe cât știi și tu de pe etichetă. Doar că tu îl vei considera un profesionist și vei crede fiecare cuvânt rostit de el.
Agentul te vede că mergi la cel mai frumos model, te întreabă cam ce cauți și apoi îți arată încă 2 modele fix la fel ca și specificații de etichetă, la final îți recomandă brandul pe care nu are el targetul făcut sau a văzut că îți place ție mai mult, ai cumpărat și gata.
De ce trebuie să știi dincolo de etichetă? O să dau câteva exemple:
1. Capacitatea de încărcare, puțini știu că acele 7-8-9 kg de încărcare sunt valabile pe 1-2 programe, în general nu poți încărca mai mult de 3.5 kg de rufe, doar dacă mașina nu este dotată cumva cu astfel de programe, care să poată spăla acea cantitate.
2. În online poți afla de garanție, de părerile oamenilor care au cumpărat, în offline nu.
3. Încercați întrebarea „are program scurt?” la un agent, instant veți auzi „DA” fără să verifice. În realitate nu toate mașinile au un astfel de program, iar 95% din ele nu respectă timpul scris în specificații.
4. Pe eticheta din magazin nu o să vezi programele (asta te interesează), materialul cuvei și nici ce programe speciale are mașina. Multe au prea multe programe, agentul de vânzări îți va spune fix ce te interesează să auzi.
Vezi cea mai bună selecție pentru mașini de spălat
Recomandarea mea este simplă, folosește întotdeauna filtrele puse la dispoziție de magazinul online, citește ce scriu oamenii care au cumpărat produsele, citește ce scriu blogurile specializate (cum ar fi acesta) și cumpără mereu isteț.
Nu trebuie să inventeze nimeni roata, viața e bazată pe experiențe, deci folosește informațiile descoperite pentru a alege isteț.