Știm toți legea „30 de ani”, acea lege care impune șoferilor sub 30 de ani să plătească o poliță RCA imensă.
La bază logica e simplă, studiile arată că accidentele grave sunt în număr dublu produse ce cei între 18-30 de ani față de cei peste 30 de ani, chiar și accidentele ușoare tot la o pondere dublă duc.
Însă logica asta de masă mi se pare eronată, ar trebui totul să fie definit de BM (Bonus Malus) și de gravitate/costurile daunelor.
Ar fi mai simplu ca orice posesor de auto sa plece de la B0 cu o cotă fixă, fară să se țină cont de vârstă.
Dacă se produce daună se poate fixa barem de cheltuială, peste x sumă te duci în M3-4, etc. Dacă nu ai accident să crești în B și să ai reducere.
Explic acum eu, posesor de auto de aproape 10 ani și de permis tot de atâta timp (anul ăsta în 11.2015 îmi expiră permisul).
În 2009 am avut un ușor accident, am bușit bara spate a unei dube. Pentru asta am plătit 4-5 ani de zile penalizare câte 300 ron pe an și am fost aruncat la groapa de gunoi pe la M8 parcă.
După ce am reveni pe 0, s-au mărit asigurările, așa ca (nu mai rețin toate polițele) în ianuarie 2014 am plătit 980 ron pe jumătate de an pe principiul că aveam 27 de ani, apoi am dat 1088 pe un an iar astazi am dat 756 ron pe un an, am B6. La Asirom unde am avut și anul trecut aș fi dat 999 ron, adică o reducere de 88 lei față de anul trecut, deci cam atât valorează saltul de la B4 la B6? Dar când te duci în jos, ponderea de ce este mai mare?
Am dat 756 la Carpatica.
Prieten de al meu, trecut de 30 de ani a dat pe un an de zile 180 ron, mi se pare o diferență enormă.
Ponderea B ar trebui să fie mai mare, ok tu asigurator vrei să acoperi o eventuală pierdere când pleci de la B0? Bagi prima de 1500 ron pentru fiecare nou posesor de auto, se duce în jos, mărești prima, se duce în sus…scazi prima consistent. Nu este ok să scap de penalizări dupa 5 ani de zile după accident, dar când urc în B să nu simt nimic.
Practic dacă aș fi mers tot pe Asirom, aș fi economisit doar 88 lei, dacă aș fi avut incident, m-aș fi dus la 1600 ron poliță, pondere de 100% aproape.
Asiguratorii nu știu să își țină clienții. Nu am văzut asigurator să îți facă x reducere pentru că ești clientul lor de x ani, practic șoferii migrează de la asigurator la asigurator, continuitate au doar brokerii pentru că ei îți caută polița cea mai ieftină.