Deja tot mai mulți afiliați au început să reacționeze la practicile mizere a magazinelor de Black Friday.
Unul din ei este Șerban care le explică concret magazinelor unde și cu ce greșesc.
Pe scurt, magazinele văd doar banii plătiți către afiliați ignorând banii intrați prin munca afiliaților.
Se uită că aceste sume sunt în urma unor vânzări încheiate, pe bune câte canale de vânzare în lumea asta se pot lăuda cu un randament de 100% ? Câte canale de vânzare/promovare plătesc doar atunci când ceva se vinde? Nici un canal, în afară de afilierea Pay Per Sale.
Magazinele se blochează undeva, se sperie de cifrele mari plătite afiliaților când de fapt ar trebui să se bucure când le virează multe zerouri. Dacă virezi multe zerouri unui afiliat, înseamnă că acel afiliat ți-a vândut produse cu o valoarea totală de 90-97% mai mare. Virezi mai mult, înseamnă că afiliatul a vândut mai mult.
Anul ăsta se vehiculează o chestie urâtă, unele magazine ar urma să elimine de tot comisionul. Asta pentru că magazinele nu conștientizează un lucru. Ele nu plătesc promovare, ci doar vânzarea efectivă.
Însă afiliatul din banii câștigați reinvestește în publicitate pentru magazin. Pe scurt, afiliatul face campanii mari de promovare și este plătit doar atunci când se vinde ceva, restul este branding moca pentru magazin.
De ce fac asta magazinele? Pentru că au impresia că ar obține aceleași profituri oricum în zilele de promoții.
Ei cred că vizitatorul meu va cauta ceva la mine pe blog, scris acum 3 luni de zile și oricum link-ul meu de afiliat îl va trimite pe magazin de BF , chiar daca nu aș promova de loc BF.
Eu zic că magazinele greșesc, dacă afiliații s-ar uni ar putea bloca toate link-urile în campaniile de Black Friday și le-ar demonstra concret care este importanța lor în marketingul afiliat.
O mică revoluție poate crește campioni, să ne aducem aminte de eMag, au crescut cu ajutorul oamenilor care i-au promovat. Dacă afiliații ar refuza anul acesta să mai promoveze magazinele mari?
Dacă afiliații ar merge la un magazin concurent și i-ar spune „Bă magazinule, eu și încă 300 de afiliați vom băga agresiv pentru tine dacă ne dai comision de 3-4% de Black Friday , deci pregătește-ți stocurile” . O schemă de genul acesta nu ar fi doar pe perioada BF pentru că acel magazin ar realiza cine l-a scos la lumină și pentru a deveni numărul 1, va investi mai mult în marketingul afiliat.
Orice magazin poate deveni un eMag, totul ține de oamenii care îl promovează. Orice magazin are mizeriile lui, totul ține de oamenii care aleg sau nu să vorbească despre aceste aspecte.
Chiar este un exemplu în care un afiliat de top s-a apucat să promoveze un mic magazin de fashion, în câteva ore acel magazin avea stoc epuizat pe toate categoriile.
Gândiți-vă ce s-ar întâmpla dacă toți afiliații de top s-ar apuca din senin să schimbe macazul către un alt magazin care îi respectă?
Mi se pare o chestie stupidă și aplicația eMag, adică vizitatorul dă click de pe telefon sau tabletă pe link-ul meu, dar având aplicația instalată, îl întreabă dacă vrea să deschidă link-ul cu aplicația sau din browser iar cei mai mulți aleg aplicația.
În acel moment mi se taie traseul de afiliat pe loc, clientul trimis de mine cumpără dar eu nu încasez nimic. Nu ar fi deranjantă aplicația dacă nu ar fi atât de promovată în perioada campaniilor mari, când afiliații trimit milioane de click-uri.
Observați că am tot scris eMag, în afară de aplicație tot ce am scris aici este îndreptat mai mult către alte magazine. eMag e cu titlu de exemplu, ei își permit pentru că sunt numărul 1.
Problema e la magazinele mici care nu au volumul lor dar când vine vorba de tăiat bani, aplică politica lor.
Dacă tot se aplică politica lor pe tăierea comisioanelor, atunci să le aplice și pe alea cu plata acceptul în 10 zile, înregistrare instant, etc.
Ani la rând afiliații au închis ochii și nu au vorbit de politicile mizerabile, alea cu mărirea prețurilor înainte de Black Friday ca mai apoi reducerea să ducă produsul la prețul real.
Nimeni nu a vorbit de articolele vechi băgate la reducere, alea model vechi pe care nu le mai vrea nimeni.
Toți au tăcut, afiliații și-au făcut partea lor conștiincioși pe banii lor iar magazinele s-au bucurat de încasări.
Va veni momentul când un om care înțelege marketingul afiliat își va atrage toți afiliații de partea lui, atunci fără vechii afiliați magazinele vor suferi.
Mai sumbru ar fi momentul în care toți afiliații de pe .ro să se reorienteze pe extern. Să vedem atunci magazinele nu foarte populare cum vor remedia încasările.
Iau câteva rânduri de la Dragoș în speranța că cineva ne va asculta vreodată:
Ii intreb pe oamenii (insist sa cred ca sunt oameni cei care lucreaza in departamentele de marketing ale magazinelor) de marketing ce se gandesc din nou cum sa ofere un comision mai mic de Black Friday 2015:
Trimiteti mail si catre Google sa le spuneti ca platiti mai putin per click de Black Friday 2015?
Trimiteti mail catre Facebook sa le spuneti ca platiti mai putin per click de Black Friday 2015?
Trimiteti mail catre agentie sa le spuneti ca platiti mai putin pe spoturile TV de Black Friday 2015?
Trimiteti mail catre bloggeri sa le spuneti ca platiti mai putin de Black Friday 2015?
Daca raspunsul la intrebarile de mai sus este NU! Atunci nu mai trimiteti mesaje catre afiliati sa le spuneti ca ii veti plati mai putin de Black Friday 2015!
Apropo, un x laptop se găsește în 10-15 magazine online. Dacă am scris despre el și am ales magazinul Y înseamnă că am o atracție spre acel magazin. Această „atracție” se paote schimba subit, articolul despre laptopul x va rămâne la fel de bun și de traficat, dar un magazin N îmi va oferi un alt punct de atracție, mai rămâne să schimb doar link-ul de afiliat fără să sufere notorietatea textului scris.