Navigând printre arhivele internetului am dat de o campanie demarată de mine în 2009.
Campania se numea „Pro Bun Simț” și s-a născut din încercarea de a limita răutatea din blogosfera românească de la acea vreme.
La vremea aia era o goană după trafic indiferent de modalitate. Cei mici și noi îi înjurau pe ăia mai mari sperând să intre în conflict, cei mari îi ignorau pe cei mici și nu îi ajutau.
Cum era de așteptat, marea masă a bloggerilor era în zona celor mici și cumva aroganța celor mari deranja.
Campania a fost cea mai mare din online, nu rețin o altă campanie de conștientizare care să fi angrenat atât de multe bloguri.
Fusese adoptată de peste 50 de bloguri și se scria peste tot despre conștientizare bunului simț în blogosferă.
Astăzi la 14 ani distanță consider că bunul simț încă trebuie să primeze doar că lucrurile nu mai sunt la fel.
Acum fiecare s-a cernut sau și-a cernut comunitatea. Unii nu mai există, alții există și acum și sunt constanți.
Cert e că bunul simț s-a autoimpus, altfel ți-ai fi pierdut în timp comunitatea.
Dar cred că și noi greșeam mult, practic urlam că ne ignoră ăia mari dar nici nu prea eram atenți la ce ne spun. Era mai ușor să zici că cineva e arogant că nu te băga în seama, doar că la el veneau zeci de oameni iar noi ne gândeam doar la noi.
Totuși, mai sunt campanii în blogosferă? Despre orice, dar nu alea cu concursuri că alea sunt forțăte.
Cum era Superblog, campanie gândită să facă link building brandurilor, pe spatele bloggerilor. Dar acolo nu era nimic natural, toți scriau pentru concurs. Am participat și eu, cred că odată sau de două ori, mi-am dat seama că nu îmi place și am renunțat.
Nu prea mai există goana după trafic în blogosfera…mulți s-au orientat către alte platforme.
Există doar că sunt mai puțini bloggeri care mai scriu, nu toți sunt făcuți pentru tik tok sau youtube.
Superblog e și acum, cred. Am mai zărit pe unii pe Facebook, care participau.
M-ai facut curios si am dat o cautare, parca e prea firav, fara awareness…
Nu m-a atras niciodată conceptul, recunosc. Mai degrabă participam în trecut la campaniile marca Blogal Initiative. Doar că nu prea mai funcționează nici ea de ceva timp.
Conceptul e bun pentru ei 🙂 pentru un premiu minuscul niste zeci de naivi produc continut si link building 🙂
Ce costuri ar avea o firma sa ii scrie 30-40 de insi advertoriale? 😀
Nu știu de campanii. Nu am participat. Traficul în mare parte mi-e organic scriind mai mult nișat. Scriu pentru Google. Ce-i drept, în ultima perioadă mă mai corupeți și scriu și generaliste sau personale.
Baza mea este Google. El mă citește și decide dacă articolele mele merită să fie pe primul loc în căutări, el mă premiază cu unici, unici care îmi aduc de haleală pe masă și alte beneficii. Iertată-mi fie „răceala”.
Campania despre care am scris ca o facusem in 2009 era o chestie a bloggerilor, nu despre bani. Super Blog e despre bani.
Daca vrei micronişă ia domeniu de nisa si scrii pentru Google. Depinde ce vrei, eu am redirectionat blogurile de nisa aici pentru ca am alte planuri. Nu mai vreau sa scriu pentru Google ci pentru comunitate si potentiale branduri.
Și eu scriu pentru Google, dar încerc să nu mă limitez la a scrie pentru Google, mai strecor și articole impulsive cu ajutorul cărora îmi exprim gândurile.
Scriind pentru Google poți reuși să atragi trafic, dar scriind impulsiv poți avea satisfacții mai mari.
Mai e ceva, scrisul pentru google mereu te duce indirect la o plasticitate pe care nu ti-o doresti.
Mai era si Roblogfest , locul unde bloggerii se intalneau , beau o bere , un suc mai socializau , mai cunoasteau si alte persoane din domeniu , mai castigau si un premiu
Ala e altceva, asa mai facea si Ursan la Galati BGG – Blog Gathering Galati, unde te intalneai la bere, socializare si na….mai scriai pentru sponsorii evenimentului, ceea ce era ok.