Luați cu pâine, articol delicios
Grupul american Liberty Global a schimbat acționarii subsidiarei din România, UPC, operațiune în urma căreia capitalurile proprii ale operatorului român au crescut prin includerea mai multor prime de emisiune, nespecificate ca sumă, reiese din datele publicate de companie.
Contactați de Profit.ro, reprezentanții UPC Romania nu au transmis până la momentul publicării știrii informații suplimentare privind motivele operațiunii și valoarea cumulată a primelor de emisiune incluse în capitalurile proprii ale operatorului.
Prin această operațiune, Liberty Global a evitat plata unor impozite întrucât, conform legislației, aducerea de fonduri într-o companie sub forma primelor de emisiune este neutră din punct de vedere fiscal, nu va genera bază impozabilă sau impozite suplimentare.
“Primele de emisiune nu sunt subscrise drept contrapartidă a unor bunuri livrate sau servicii prestate. Pentru acest considerent, suma primelor de emisiune nu reprezintă «profit» sau «câștig» pentru companie, primele de emisiune nu sunt tratate drept «venit» sau »alte elemente similare veniturilor». În schimb, primele de emisiune se reflectă de către companie în conturile de capitaluri proprii. Astfel, aducerea de fonduri în companie sub forma primelor de emisiune este neutră din punct de vedere fiscal, în sensul de a nu genera baze impozabile sau impozite suplimentare. La momentul distribuției lor către asociați, primele de emisiune nu sunt tratate drept dividend și, pe cale de consecință, nu se supun impozitării la sursă”, se arată pe un site de specialitate.
La finele lunii septembrie, acționarii operatorului telecom prin cablu UPC Romania au hotărât transferul titlurilor deținute către UPC Czech Holding BV și UPC Poland Holding BV, ambele înregistrate în Olanda, operațiune în urma căreia au primit acțiuni la cele două firme și prime de emisiune.
Anterior transferului, acționarii UPC Romania erau UPC Romania Holding BV (Olanda), cu o participație de 99,7652% la capitalul social, UPC Central Europe Holding BV (Olanda) – 0,1183% și Zomerwind Holding BV (Olanda) – 0,1165%.
Potrivit datelor publicate de companie, UPC Romania Holding a transferat titlurile deținute la operatorul telecom român către UPC Czech Holding BV în schimbul a două acțiuni nou emise ale UPC Czech Holding BV și a unei prime de emisiune.
De asemenea, UPC Central Europe Holding a cedat titlurile deținute la operatorul telecom român către UPC Czech Holding BV și a primit în schimbul acestora două acțiuni nou emise ale UPC Czech Holding BV și o primă de emisiune.
În urma transferurilor, UPC Czech Holding BV a devenit acționar al UPC Romania, cu o participație reprezentând 99,8835% din capitalul social al operatorului telecom.
Trecerea la TV digitală, blocată din nou. Instanța va decide rezultatul licitației de 126 mil. lei.
Totodată, Zomerwind Holding a transferat titlurile deținute la UPC Romania către UPC Poland Holding BV pentru două noi acțiuni emise ale UPC Poland Holding BV și o primă de emisiune.Astfel, UPC Poland Holding BV a devenit asociat al UPC Romania, cu o cotă de 0,1165% din capitalul social al operatorului telecom.
Capitalul social al UPC Romania se ridică la 1,99 miliarde de lei.
UPC Romania este parte a Liberty Global (SUA) și unul dintre cei mai mari furnizori locali de servicii de comunicații prin cablu TV, poziție atinsă prin creștere organică și achiziționarea mai multor firme din domeniu în ultimii 12 ani.
La începutul anului 2003, UPC Romania a fuzionat prin absorbție cu alte șapte firme locale de cablu TV. Doi ani mai târziu, UPC a preluat Astral Telecom pentru suma de 341,9 milioane de euro (416,5 milioane de dolari).
În 2006, operatorul telecom a preluat controlul Focus Sat, un furnizor de televiziune prin satelit, și a fuzionat cu alți 13 jucători din domeniu. Un an mai târziu, UPC a finalizat procesul de fuziune prin absorbție cu trei operatori, iar în 2008 cu alte trei firme, printre care și Cablevision of Romania, cumpărată de la fosta Romtelecom în 2005.
După o pauză de aproape 7 ani, UPC a revenit pe piața achizițiilor în acest an cu scopul de a atinge 1 milion de clienți pe cablu TV, de la aproximativ 870.000 în prezent.
Astfel, de la începutul anului, compania și-a majorat portofoliul de clienți cu aproape 21.000 de clienți prin preluarea rețelelor Tița & Company și Green Zone din localitățile Mizil și Urlați, județul Prahova, și a rețelelor Olcab și Century Net din județul Suceava.
De asemenea, luna trecută, operatorul a anunțat că a cumpărat cel mai mare jucător independent din județul Suceava, Nova Sat, al cărei portofoliul număra aproximativ 20.000 de clienți.
“Vom continua achizițiile și investițiile ĩn infrastructură, pentru extinderea zonei de acoperire a rețelei noastre. În acest an am planificat fonduri de peste 35 milioane de euro”, a declarat directorul general al UPC Romania, Robert Redeleanu, într-un comunicat al companiei remis Profit.ro la 23 octombrie.
Telekom România a avut venituri de 239 mil. euro în trimestrul trei, în ușor declinCITEȘTE ȘI Telekom România a avut venituri de 239 mil. euro în trimestrul trei, în ușor declin
Cu 1,19 milioane de clienți la 30 iunie, UPC Romania furnizează servicii de televiziune (digitală, prin satelit și analogică), internet în bandă largă și telefonie în aproximativ 300 de localități.Operatorul a consemnat, în primele șase luni ale acestui an, venituri de 77,6 milioane de dolari, în scădere cu 10,8% față de iunie 2014, dar în moneda națională au crescut cu 8,8%, la 309,4 milioane de lei, pe fondul deprecierii leului față de dolarul american cu 22,4%.
În iunie 2014, veniturile companie au atins 87 milioane de dolari.
Principalii concurenți ai UPC Romania sunt RCS&RDS, Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom) și Digital Cable Systems (AKTA).
În 2014, afacerile operatorului au urcat cu 7,9%, la 491,96 milioane de lei, iar pierderile au coborât cu aproape 20%, la 206,77 milioane de lei, potrivit datelor disponibile pe pagina web a Ministerului Finanțelor Publice.
Numărul mediu de salariați a scăzut cu 12%, la 1.451.
Liberty Global este una dintre cele mai mari companii internaționale de comunicații, cu operațiuni în 14 țări și 56 milioane de clienți.