Cred, doar cred că lajumate.ro și-a cam atins limitele de trafic. În sensul că oamenii au intrat, nu au fost convinși și au plecat. Poate că au staționat dar nu mai folosesc google search pentru a intra pe site.
De ce spun asta? Pentru că dețin lajumate.xyz și pentru că sunt plasat peste site-ul lor, am beneficiat de niște trafic gratuit.
Google nu mi-a dat drop, încă sunt afișat peste ei. Am avut o urcare de trafic din prima zi de la lansare, de la 500 de unici la 1600 de unici, apoi ieri și azi a scăzut drastic.
Cum în google sunt afișat tot în fața lor, sunt câteva explicații.
1. S-a atins maximul de căutări și oamenii folosesc acum în browser denumirea directă, însă studiile pe utilizatori ne-au arătat că oamenii încă bagă în google cuvântul „Facebook” și apoi din căutări se duc pe rețea. Deci din punctul meu de vedere pică asta.
2. Site-ul și-a atins limita, s-a făcut reclamă însă lipsa de produse, optimizarea proastă, erorile de pagini și desing-ul repingător nu au convins. Așadar oamenii s-au întors (nu au plecat niciodată) la OLX.
Site-ul Lajumate.ro se ține din reclamă pe televizor, 70% din masa de oameni care accesează un site de la televizor pentru o a doua utilizare, nu sunt utilizatori zilnici de internet/navigare. Pentru că reclama pe tv nu e tocmai optimizată pe online.
Cei mai mulți au auzit de site pe tv, au accesat prima dată, poate chiar din google. Însă un utilizator zilnic de internet nu caută site-ul în search și îl scrie direct în browser, asta ma duce la gândul că reclama și-a atins maximul de potențiali odată cu căutările ei pe internet.
Personal sper să ma înșel, eu nu am același profil ca lajumate.ro însă datorită unor oameni slabi care nu știu să plaseze site-ul cum trebuie, beneficiez de trafic moca…. În final, în 7 zile am 50€ din adsense pentru că nu mi-am bătut capul să pun conținut ok atât timp cât am putut profita de search.
Probabil când îmi voi lua drop, am să duc site-ul pe linia gândită inițial.