În era digitală, unde fiecare mic detaliu poate deveni viral, Ciocolata Dubai a reușit să se transforme dintr-un simplu desert într-un simbol al luxului oriental. Dar, de fapt, nu vorbim despre o ciocolată cu proprietăți miraculoase, ci despre un test social care ne-a arătat cât de ușor poate fi influențată percepția publicului. Cum a ajuns o simplă tabletă de ciocolată să fie sinonimă cu opulența și rafinamentul?
Totul a început când câțiva influenceri locali și-au asumat rolul de „critici culinari”, ridicând în slăvi un baton de ciocolată ambalat într-o cutie frumoasă. Cu expresii precum „un gust opulent” și „savoare premium”, au creat impresia că Ciocolata Dubai este mai mult decât un desert obișnuit. În realitate, era o bucată de zahăr și unt de cacao, cu un preț umflat de zece ori și o poveste bine împachetată.
Și brusc, românii au fost cuceriți. Cum? Prin marketing bine gândit și o doză sănătoasă de influență socială. Cei care, de regulă, sunt sceptici față de produsele locale, au început să se înghesuie pentru o bucată din acest așa-zis lux arabesc. De la Instagram la TikTok, Ciocolata Dubai a devenit rapid o senzație, iar cei care o dețineau se simțeau ca și cum ar avea acces la o porțiune din viața extravagantă a șeicilor.
Este gustul ei special? Poate, dacă papilele tale gustative sunt setate pe „mod influencer”. Totuși, adevărata putere a acestui fenomen nu stă în gust, ci în povestea care vine la pachet. Într-o lume în care ambalajul și aparențele sunt totul, Ciocolata Dubai a captat atenția pentru că promite ceva mai mult decât un gust bun: o fereastră către un stil de viață exclusivist.
Fenomenul ne arată, încă o dată, cât de puternici sunt influencerii în modelarea tendințelor. În România, unde calitatea este deseori ignorată în fața aparențelor, tot ce contează este un ambalaj strălucitor și promisiunea unui lux îndepărtat. Cu un simplu like și share, ne putem simți mai aproape de glamourul Dubaiului, chiar dacă tot ce avem în mână e o ciocolată frumos împachetată.
Așadar, poftă bună la ceea ce putem numi „luxul dubios”! În fond, de ce să te mulțumești cu ceva autentic, când ai la dispoziție un baton cu povești?
Am luat ciocolata dubai de pofta dintr-un mall. Nu era frumos ambalata dar a fost extrem de buna la gust.
Era de la un magazin sau cofetarie? Contează mult cofetarul!
din afi cotroceni…sotia a luat, cred ca era cofetarie ceva dar nu cred ca o faceau direct acolo.
Se pare că marketingul făcut de influenceri a prins 😀 Acum, cine o fi fost primul benefciar ? 😀
Esti invidios ca n-ai mancat!
Sau că nu am scris primul 🙂
ce gresit a fost interpretata toata treaba asta.. doar pentru ca i-au pus numele de Dubai la ciocolata asta..
Nu, așa a fost împinsă de influenceri pe sociale, fix asta a fost asocierea, nici nu au fost foarte interesați de rețetă 😀
prea over rated, parerea mea. exista dulciuri mult mai ok si mai gustoase dar na, cand e pe val nu prea ai cum sa ratezi
există de mult ciocolata sub diverse denumiri….dar na, cineva a prins nișa 😀
Vine acusi cozonacul Dubai :))