Cât mai contează Google PageRank în 2015? Mult pentru unii, nimic pentru majoritatea.
Pe vremuri Google PageRank-ul dădea tonul în online, după el îți făceai prețurile pe link-urile vândute, pe advertoriale, bannere , etc.
Eu personal am vândut datorită PR, aveam 3 la acea vreme și eram un fel de middle seller, top sellerii erau PR 5 și 6.
Google nu a mai făcut update la PR de mai bine de un an de zile iar cele mai multe site-uri sau bloguri care acum poate au și dispărut, încă au rank-ul vechi. Eu de exemplu am PR 2, un blog care avea PR5 și acum e în paragină, a rămas cu PR5 și se poate folosi de asta.
Se poate folosi pentru că încă mai sunt băbălăi care cumpără link-uri pe baza de PR, iar proprietarul știe că e băbălău și îi arată că el are PR4 și e valoros.
Oare Google renunță de tot la PR? Și-au dat seama că PR-ul era prea vulnerabil și putea fi fentat sau îl relansează sub o formă mai bună?
Personal am considerat mereu că PageRank era o prostie, este adevărat că dacă aveai multe link-uri care te citau, era o dovadă că ești relevant.
Însă la fel de bine , oameni ca Blogatu știau să adune link-uri de la sute de bloguri și ajungeau la același rezultat fără stres.
Prin 2009 am început campania „Pro Bun Simț” în blogosferă, campania se dorea a fi educativă pentru bloggerii noi. În scurt timp tot mai multe bloguri au început să mă citeze, să îmi afișeze bannerul de campanie pe blogul lor, UmbrelaVerde (dacă îi mai rețineți) îmi dădea link-uri. Așa că Google mă vedea super relevant iar pagina dedicată avea PR5 la acea vreme , blogul PR3 🙂
Nu făcusem campania pentru asta, a fost o mică revoluție a vremii și am fost primul care a reacționat și a avut „succes”, dar pe altă parte acum ne arată și cât de slab era Google PageRank.
Deci dragi clienți, dacă doriți să cumpărați spațiu publicitar, link-uri , articole, etc mai bine întrebați întâi câțiva oameni înainte de a da banii.
Am să scriu un articol și pe tema asta, sper să fiți cu ochiul pe el.
Bannerul de la acea vreme, cine își mai aduce aminte.
De bun simt ar fi ca bannerul ala din josul paginii sa fie responsive. 😀
Ar fi dar nu prea vreau sa renunt inca la el :)) mă mai gândesc, momentan generează, am să analizez vs header.
Normal ca genereaza. Oamenii dau din greseala, de pe mobil, pe el.
Deja ești răutăcios :))
https nici nu intra in PR.
Păi nu au trecut foarte mulți pe https Cristi, oricum pe vremea când PR chiar conta, nu rețin să fi fost bloguri cu https sau poate nu am fost eu atent.
Și văd că și tu ai PR 2 Cristi : http://checkpagerank.net/
Eu unu, tot cu PR-ul de atunci am rămas, și da, am scos destui bani de pe urma acestui fapt. Cu toate, că în ultimii ani am scăzut de la PR4 la PR2, nici nu mă prea stresez eu. Nu trăiesc din asta. 🙂
Asta zic Cătălin, PR-ul încă mai contează pentru cei care știu să îl vândă , încă sunt indivizi care caută să cumpere link-uri conform PR.