Hai să ne mai batem puțin joc de Moldova!

Nu mă gândesc acum la Moldova „țara” ci la regiunea ce face parte din România.

Probabil ați observat toți că dacă mergi spre Cluj, Timișoara, Arad, Constanța, etc nivelul de trai este altul, dezvoltarea este alta.

Brașovul a reușit să se extindă frumos, din păcate nu datorită reliefului ci al nodurilor rutiere ce îl tranzitează.

Zilele trecute am plecat de la Iași spre Sibiu, am ales o rută pe la Bicaz – Sovata – Mureș. Nu pot să cred ce drum am putut să aleg, am făcut aproape 8 ore un drum de 470 km.

La intoarcere am mers pe Brașov – Oituz, mai bine parcă dar tot prost.

Acum dacă eu cu mașină mică am circulat atât de greu și am facut atât de mult pe drum, mă gândesc că un transportator ar cheltui enorm, atât timp cât și bani. Deci în astfel de condiții, niciodata nimeni nu va investi în partea asta de țară, pentru că este mai scump transportul spre Vest, pentru că oamenii sunt mai corupți.

Citeam că al nostru Guvern a alocat câteva milioane de lei pentru satele din Iași, însă banii vor merge doar în satele cu primari PSD. Partea proastă este că celelalte sate au deja proiectele începute dar le-ar mai trebui bani, campaniile se câștigă altfel, cine s-ar mai putea lăuda cu „V-am făcut și v-am dat” dacă nu trandafirii spinoși.

Să trec acum și la partea cu bătaia de joc a regiunii, după cum știm , în Guvern avem tot PSD iar ei au decis să gândească pentru noi, adică au decis să rupă partea moldovenească a țării de pe harta.

Spun asta pentru că regiunea este deja săraca și ar avea neaparat nevoie de un sprijin spre dezvoltare.

Guvernul a trimis Master Planul spre Comisiile Europene, este ceva pe acolo de un Tg Mures – TG. Neamt și un Bacău – Brașov , dar astea sunt pe scenaeriile optimiste, scenariile pesimiste spun că până în 2020 nu se va turna zare de asfalt în zonă.

Pe harta autostrăzilor veți observa niște aberații imense, întâi vor autostradă Ungheni (graniță) – Tg. Neamt – Iași , apoi Bacău – Brașov. Dar intr-o ordine „de priorități aberantă”, practic zona este „peticită” pentru că nu există o rută directă gen Ungheni – și partea de vest a țării spre granițe, doar părți scurte de drum, aberante de fel.

De la Iași la Ungheni sunt circa 30 km, iar un Ungheni – Iasi – Tg Neamt ar insemna circa 130 de km ar fi deajuns un drum expres eventual, nu o autostradă.

Dar tot ce am zis eu mai sus, este intr-o notă optimistă, așa pe bucățele moldova s-ar dezvolta prin nodul rutier ce s-ar face la Bacău.

Dar cum știm că la noi totul se face cu sferturi de măsură, atunci luam în calcul scenariul pesimist în care mooldova este ruptă de lume, singurul drum ar fi București – Bacău și de acolo spre restul lumii civilizate!

Acum te întrebi de ce zona nu este dezvoltată, de ce nu se atrag fonduri, de ce oamenii se închină la un kilogram de zahăr și de ce Moldova este campioana țării la emigrările în afara țării. Pentru că așa se dorește?!

Detalii despre master plan găsiți aici

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut nou pe email. Vei primi un singur email pe săptămână cu ultimele articole.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.

2 comentarii la „Hai să ne mai batem puțin joc de Moldova!”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.