Home » Online » Unde se îndreaptă afilierea în 2018?

În ultimele zile au tot curs mesaje de la advertiseri, majoritatea pe un ton destul de negativ, fapt ce mă duce cu gândul la 2018, unde ne îndreptăm?

Cea mai mare lovitură pentru afiliați a venit de la eMag, aceștia au redus perioada de recurență la 2 zile și au modificat și o serie de comisioane.

Incepand cu data de 01.01.2018 vor intra in vigoare noi modificari in programul de afiliere eMAG:
1. Perioada de recurenta o sa fie de 2 zile, fata de 3 zile in prezent.
2. Se modifica urmatoarele comisioane pentru toate articolele din categoriile:
– televizoare => se miscoreaza de la 3% (in prezent) la 2%;
– MDA (inclusiv incorporabile) => se micsoareaza de la 5% (in prezent) la 3%;
– espressoare => se majoreaza de la 4% (in prezent) la 5%, ca la restul articolelor din categoria SDA;
– fashion => se majoreaza de la 6.5% (exceptie campania in curs) la 10%.

Îngrijorarea afiliaților nu e produsă neaparat de perioada de recurență, procentul de pierdere nu este foarte mare. Afiliații sunt supărați pe micșorarea comisioanelor, categoria MDA acoperă o gamă largă de produse și înseamnă cam 40% pierderi pentru afiliați.

Eu estimez că voi pierde lunar cam 500 lei, pentru mine afilierea înseamnă ceva mai puțin de part-time, dar tot e o pierdere.
Pentru afiliații mari care se bazau strict pe eMag la MDA, e o pierdere importantă.

Imediat după eMag au început și alți advertiseri să anunțe că au micșorat comisioanele pentru 2018, chestie pe care nu reușesc să o înțeleg.
Dacă la eMag pot înțelege, cred cu tărie că pot renunța oricând la afiliere pentru că au ajuns deja prea mari, nu înțeleg politica asta de copy/paste a advertiserilor mici.

Aici este și vina afiliaților, mereu se latră mult pe mizerii, niciodată nimeni nu face nimic. A fost episodul Black Friday (ca în fiecare an), sunt discuții mereu pe tema conversiilor din aplicație, pe tema comisioanelor respinse fără transparență….dar lumea îi promovează. Nu e vorba doar de eMag aici, afiliații au memorie scurtă, amintesc de Altex, QM, evoMag, Maura, etc.

O altă problema este lipsa de alternative. Am stat și am căutat advertiseri serioși pentru a muta traficul, nu prea găsesc. Unii nu convertesc, alții convertesc dar fac parte din categoria amintită mai sus și e de preferat să îi ocolim.

Cred că în 2018 afiliații de conținut vor căuta să iasă pe extern, la noi mediul devine tot mai instabil. Nu e zi fără un mesaj “x-ulescu a devenit roșu că nu mai are fonduri”…Eu ca afiliat de conținut pierd doar muncă, afiliații PPC pierd bani investiți și muncă.

Mă aștept ca în 2018, fie că e la jumătatea anului sau la final de an, eMag să anunțe că modifică iar recurența de la 2 zile la nivel de sesiune. Clar modificarea recurenței poate fi justificată și ne-ar face pe noi să fim mai “agresivi” determinând clientul să cumpere pe loc, dar ce facem dacăse duce iar în jos pe comisioane?

Previziunea mea pe 2018 e cam următoarea: Afiliații de conținut vor căuta alternative în magazine mai mici, poate chiar vor face afiliere directă, sau vor migra extern.
Afiliații PPC cred că vor migra extern și vor mai încerca câte un advertiser nou ce pare serios.
Cum tot mai multe magazine încep să interzică PPC, nu văd cum mai pot rămâne în forma actuală.

Avem impresia că piața online din România este foarte dezvoltată, în realitate există doar eMag și restul. Pare că nimeni nu își propune să se apropie de standardele lor.

,
SHARE WITH FRIENDS:  
        
          

Comentarii

  1. Marius Cucu says:

    Legat de piața asta de consum agresiv…. eu ca om care face afiliere deja nu mai suport ca se fac atatea campanii de reduceri. Oamenii, din ce in ce mai mult vor cauta reduceri pana in momentul in care bula se va sparge.
    E ok sa ai campanii, dar nu e ok sa sugrumi clientul.

    Asta se intampla pentru ca inca nu se cumpara atat de mutl din online. Creste online-ul, dar nu e inca saturat. Cand vor invata toti ce se intampla p-aici… le va arde de orice reducere. Acum noi inca facem consum haotic.

    Apropo de afiliere, da eu vreau sa insist cat se poate de mult pe afara. E piata mai mare, un pic mai grea, dar mai stabila.

    • Andrei says:

      Legat de campanii, advertiserii nu își dau seama că au pierdut din credibilitate, tot datorită acestor campanii consecutive au clienții impresia că se măresc prețurile pentru a fi reduse iar.

      Afiliere: aș încerca în primă fază să migrez traficul tot în limba română, apoi ușor să îmi perfecționez gramatica limbii engleze încât să pot produce și conținut pe EN.

      Probabil migrația se va face fix datorită seriozității, nu neaparat că ar fi mai mulți bani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *
Email *
Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.