Home » D'ale ML » Părere de fost taximetrist : Scandalul UBER


În tot acest scandal, am zis să îmi dau și eu cu părerea, doar am făcut 5 ani de taximetrie.
Din prima spun că nu țin partea nimănui, din contra poate sunt puțin pro UBER, deși în sinea mea nu sunt pro nimic în scandalul ăsta. Voi vorbi mai mult în oglinda orașului Galați.

Trebuie să înțelegem taximetriștii pentru că:
1. Ca să poți obține o licență taxi, bagi o căruță de bani în logistică iar mașina nu are voie să fie mai veche de 5 ani de zile.
2. Ca să ai un PFA trebuie să ai și atestat taxi
3. Taxe multe, curse mici și rare. Tâmpiții din primării au dat licențe pe bandă, fără să se gândească dacă orașul poate susține atâtea taxiuri. Stau mașinile în stații cu orele, apoi merg pe o cursă de 4 lei.
4. Majoritatea taximetriștilor faini sunt tinerii care și-au luat mașini și fac ei taximetrie sau șoferii tineri. Șoferii tineri nu acceptă mașini murdare, proaste tehnic, aleg clientela și nu merg cu manelele la maxim.Am făcut 4 ani ca șofer și 1 an ca proprietar, toate mașinile le-am avut de noi și le-am predat la fel, evident cu alți km.

Contra taximetriști:
1. Datorită mârlanilor, m-am lăsat. Mi-am scos mașina și am renunțat. Eram băgat în aceeași oală cu toți nespălații care spălau banchetele în baltă, mâncau și se căcau în mașină, carau toți nespălații, mergeau cu manelele la maxim.
2. Primăria și firmele nu fac nimic să mențină parcul auto ok, îți cer 5 ani vechime când îți dau licența, apoi dumnezeu cu mila.
3. Multe mașini infecte, proprietareii de dispecerate nu fac selecție, văd doar că se adună 300 lei în plus la taxa de colaborare.
4. În Galați nu se merge cu pisica sau cum îi zice, dar sunt bordurarii care îți iau 50 lei pe o cursă de 15 lei. Aceștia nu sunt deranjați de instituții, doar taximetriștii legali ce îi mai șicanează.
5. Proprietarii de taxiuri dau mașina șoferilor fără să le verifice măcar permisul, nu mai spun de atestat.

Pro Uber :
1. Se vorbește mult despre faptul că șoferii UBER sunt mai educați. Aici poate fi și o chestie subiectivă, majoritatea șoferilor UBER nu trăiesc exclusiv din asta, nu au fișă de dat, își rotunjesc venturile, deci nu au presiune. Bine, presiunea nu scuză mârlănismul.
2. Mașini curate, dacă ai mașina proprie curată, atunci și când activezi ca șofer e tot curată.

Anti UBER:
1. Lipsa reglementărilor legislative, ok șoferul dă niște taxe, dar firma mama nu!
2. Șoferi neverificați. Știu că se poartă și la taxi, dar aici chiar nu știi la cine te urci, zero verificare.
3. Dacă în taxi pierzi telefonul, poți suna în dispecerat și dai indicativul, invers cum faci? Argumentul nu e pierderea telefonului, ci identificarea mașinii în sine, mai ales când se întâmplă chestii mai grave.
4. Ca șofer UBER pot avea mașină de 10 ani, de unde regula că mașina UBER e mai ok ca cea de TAXI? Știu atâția oameni care au dat 15k pe o mașină să facă curse de 4 lei în taxi.

În altă ordine de idei, UBER e bun, dar să își ia licență de transportator, să se facă o legislație și o atestare a mașinilor și a șoferilor și gata.
Taximetriștii dacă nu pot ține pasul cu decența, vor pierde, UBER supraviețuiește datorită comportamentelor taximetriștilor. Altfel nimeni nu s-ar urca în mașina unor necunoscuți.
Degeaba sunt 10% taximetriști ok dacă ăștia 10% nu dau un șut în cur jegurilor care pătează meseria.

,
SHARE WITH FRIENDS:  
        
          

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *
Email *
Website