Home » Online » N-am comision, vorbește cu recurența

În luna februrie nu am avut timp de afiliere și de scris în general, datorită lipsei de timp am zis că e normal să fac și mai puține comisioane dacă tot nu am scris în perioada asta.

Apoi, astăzi din plictiseală am zis să intru pe blogurile mele să văd și eu cam cum mai stau, în principiu am două bloguri care la 5 vizite din google bagă și un comision, fiind nișă cu produse mai scumpe, comisioanele sunt consistente.

Prima concluzie, blogurile și click-urile funcționează fix la fel ca înainte însă veniturile s-au redus cu peste 60%.

Apoi intru în profitshare să văd care e treaba și mă uit la ultimile comisioane în așteptare, toate sunt realizate în aceeași zi cu click-ul.

Am pus cap la cap rata de click-uri trimise către advertiser (eMag) din perioada când avea recurența ok și acum când este la 3 zile, concluzia este una clară, recurența mă ucide.

Practic recurența la 3 zile mie nu îmi mai aduce nimic pentru că majoritatea clienților trimiși de mine cumpără la un interval mai mare de 3 zile de când au citit la mine ce îi interesa.

Dacă luna trecută am avut comisioane în valoare de 750 lei din care 370 anulate și un total de 35 de conversii, luna asta am doar 14 conversii, 84 lei anulati și o sumă totală de 140 lei de incasat.

Chair dacă nu am scris mai mult fata de Ianuarie, în teorie blogurile au început să convertească mai usor, mai exact eu la o medie de 21 de click am un comision.

Acum eu vorbesc din prisma unui afiliat mic, un afiliat care nu are ca domeniu principal afilierea dar căruia îi place să vadă cum articolele lui vând, uneori.

Dar dacă eu am pierderile astea, ce pierderi au afiliații mari, afiliații de conținut? Ok, afiliații de facebook (adică fast click’ării) nu vor pierde, acolo oricum era chestie de click and buy. Dar un afiliat de conținut care scrie enorm de multă informație pentru ca cititorul lui să cumpere “la sigur” au de pierdut.

Marius a comparat ziua de 26.02 cu ziua de 26.01, pot fi comparate ca și dată de calendar? Da! Pentru că 26 ianuarie în vânzări este mai proastă față de 26.02 când lumea și-a revenit după sărbători și crește iar aportul spre shopping.

Luna trecută pe 26 avea aproximativ 500 de lei, luna asta pe 26 are 170 lei. În cifre absolute are o pierdere de 66% de procente. Dacă fac același calcul pe cifrele mele, eu am o pierdere de 64%.

Deci am testat un afiliat cu puține conversii și unul cu ceva mai mutle conversii, orice afiliat pierde în medie 60-70% din bani, daă mie îmi scade puțin procentul de pierdere, este pentru că am aplicat la toată luna, la Marius am pus pe zi. Acum închipuiți-vă ce se întâmplă la un afiliat cu 20.000 / lună, cât ar însemna 60%? Păi cam 12000 lei pierduți.

Avem ce face? Nu, clar nu, asta este politica advertiserului și nu poți să o schimbi, eventual schimbi tu advertiserul.

Sunt curios dacă eMag va ieși vreodată cu o statistică în care să prezinte traficul primit înainte și după micșorarea recurenței.Pentru că eu sunt convins că tot mai mulți afiliați și-au schimbat deja link-urile.

SHARE WITH FRIENDS:  
        
          

Comentarii

  1. Lospa says:

    Daca luna asta castigai cu 69 de lei in plus puteai sa te proclamezi antreprenor

  2. ideea este că trebuie să faci analize mai atent și să-ți faci un calcul vizavi de cost/profit. Pentru cei care fac și CPC e mai groaznic. Ce ai făcut tu calculul ăla lde 60% mai scade și costul cu cpc-ul. Adică mai pune un 1 – 3 000 de RON. Prin urmare se pune întrebarea, mai are sens să faci afiliere pentru eMAG? Și încotro să-ți aloci atenția? Ce advertiseri să promovezi astfel încât să-ți aducă comisioane?

    Eu stau bine momentan, am început să-mi crească comisioanele. Dar asta se poate opri oricând dacă nu sunt atent.

    Cius!

  3. Andrei says:

    Păi eu eram în creștere din noiembrie în ianuarie, februarie ciuciu tocmai pentru că 90% din link-uri erau către eMag.

    Pentru mine nu doar migrarea către alt advertiser este o problemă ci și platforma, de exemplu nu mă pot obișnui cu 2p.

    Altex nu merită, are probleme grave în confirmarea comisioanelor, deși ca magazin ar fi super.

    Ar rămâne (din cei mai mari) evoMag, Cel și Flanco.

    Cel are rată bună de conversie dar la fel de mult anulează comisioanele, deci e nasol și deprimant.

    Mie îmi place Marketonline dar nu convertește nimic 😐

    • Marius says:

      Cu flanco te lupți cu offline-ul. Omul e obișnuit să cumpere din magazin… Ciudat e ca la altex se convertește foarte bine, dar se apropă extrem de puțin.

  4. Bobses says:

    Recurența de 3 zile de la eMAG îi `ucide` pe toți afiliații mici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *
Email *
Website