Singura metodă testată pentru un consum de combustibil mai mic! În sfârșit cercetătorii britanici au dat lovitura.
O să rămâi prost când o să afli asta, dacă nu ești deja și ai aruncat banii pe tot felul de dispozitive miraculoase care le montezi pe brichetă și luminează frumos pe albastru.
Singur metodă testată și reală pentru un consum mai mic este……fix șoferul!
Doar de el depinde totul. Și am să îți explic cum poți face asta:
1. De câte ori ți-ai schimbat bujiile până acum? Știai că este recomandat cel puțin odată la 30.000 km?
O bujie bună înseamnă o aprindere continuă mai bună, asta înseamnă că mașina are o ardere optimă (benzinare) și un flux de circuit a combustibilului cum trebuie.
2. Filtrele de aer despre care vorbeam și aici. Filtrele schimbate la timp reduc consumul de benzină.
3. Revizia la timp reduce deasemenea consumul, un motor cu un ulei schimbat la timp trage și rulează altfel față de un motor îmbâcsit care se chinuie, orice chin de rulaj al motorului crește consumul, el trebuie de undeva să obțină necesarul de putere, de unde altfel dacă uleiul vechi îl obosește? Din benzină.
Este fix ca atunci când un fumător aleargă 1 km și deja simte că nu mai poate, el are nevoie de resurse suplimentare pentru a continua alergarea nu? La fel e și cu mașina care merge pe ulei prost.
4. Un stil de condus relaxat reduce consumul, a conduce relaxat nu înseamnă să rulezi ca fosila cu 50km/h.
Nu, zic să mergi cu o viteză constantă, să folosești cât mai rar schimbătorul de viteze, să nu accelerezi brusc sau să frânezi brusc.
5. Frâna de motor se folosește și vara, mai ales când circuli pe un traseu deja cunoscut încearcă să reduci viteza din timp în intersecții. Nu pot întelege șoferii care rulează cu 60-7-km/h până în semafor ca mai apoi să oprească brusc, pe lângă că este al naibii de periculos, cred că pasagerii nu se simt tocmai ok.
6. Când rulați cu aerul condiționat pornit (și nu aveți mirosuri în mașină) țineți ciclul aerului pe intern, adică mașină să recicleze doar aerul din habitaclu.
7. Nu merge cu geamurile deschise, dacă ai mașină dotată cu AC, să știi că AC-ul consumă până în 1l/100 km, geamuri consumă mai mult, este incomod și chiar de prost gust.
8. Curățarea sistemului de răcire este deasemenea un factor important. Dacă ai mizerie în sistemul de răcire iar mașina nu mai răcește în parametrii optimi apa, îți va crește consumul. Din acest motiv este esențial ca odată la câțiva ani să mergi la o cosmetică a radioatoarelor, astfel îți vor desfunda fagurii de mizerie.
Atenție însă unde mergeți și prin ce procedeu faceți asta, o curățare prin jet poate aduce daune dacă jetul este prea mare, toate particulele de rugină s-ar putea desprinde iar fisurile deasemenea s-ar putea destupa.
În principiu diferența se va observa la exterior când rulezi mult însă toate sfaturile mele de mai sus nu îți vor aduce doar un consum de benzină mai mic.
Îți va menține starea de confort, îți va menține mașina în paramentrii normali deci asta înseamnă că riscul de a pica ceva (ceea ce ar însemna consum de bani) este mai mic.
Pana la punctul 8 stiam de toate solutiile, dar de curatarea sistemului de racire nu am auzit. Stiu ca trebuie schimbat antigelul si cam atat. Thanks.
Procesul de curățare e mai mult o verificare.
Din experiența proprie e bine sa verifici, eu m-am trezit cu rugina și de acolo a început un intreg bâlci.
Odată la 2 ani înainte de a schimba antigelul , se poate face o curățare.